האוצר חתם על חוזה שכירות של 388 מיליון שקל ל-20 שנה בירושלים עם האחים עופר וקרסו נדל"ן

עסקת השכירות מתייחסת לשטח של 27 אלף מ"ר ; לפי הערכות, דמי השכירות בעסקה זו הם 60 שקל למ"ר לחודש ; מדובר בשטח מתוך פרויקט משרדים שמתוכנן להיבנות באיזור התחנה המרכזית בירושלים

מינהל הדיור הממשלתי בחשב הכללי של משרד האוצר חתם על חוזה שכירות בשטח רחב היקף בירושלים עם אחים עופר ירושלים מקבוצת האחים עופר וחברת קרסו נדל"ן לצורך איכלוס משרדי ממשלה וגופי ממשלה שונים. לפי הערכות שווי השכירות לכל התקופה היא כ-388 מיליון שקל.

עסקת השכירות מתייחסת לשטח של 27 אלף מ"ר לתקופה של 20 שנה. לפי הערכות, דמי השכירות בעסקה זו הם 60 שקל למ"ר לחודש. מדובר בשטח מתוך פרויקט שיוקם בשטח של 33 אלף מ"ר משרדים שמתוכנן להיבנות באיזור התחנה המרכזית בירושלים, בפינת הרחובות ירמיהו והצבי, ומועד האכלוס בו הוא עד שלוש שנים. לפי הערכות, הקמת פרויקט זה נאמדת ב-300 מיליון שקל.

תהליך מציאת היזמים להקמת הפרויקט הייעודי למשרדי הממשלה היה ארוך והוא כלל מכרזים שלא צלחו. מאוחר יותר נערכה ועדת פטור שאישרה קיום מגעים ספציפיים עם גופים שיוכלו להקים את הפרויקט וכן חיפוש יזמים באופן פרטני. לאחר הליך משא ומתן עם האחים עופר פורסמה הודעה סטאטוטורית לפני הליך התנגדויות וכשהסתיים הליך זה נחתם ההסכם להקמת הפרויקט.

המבנה שיוקם אמור לתת מענה לצורכי המשרדים השונים בירושלים ולהעברת יחידות ממשלתיות לירושלים לפי החלטה הממשלה בנושא. לדברי גורמים בירושלים, הפרויקט אמור לקום בשטח בו פעל בעבר מוסך אתי שהיה בבעלות משפחה ירושלמית ותיקה.