הישג ענק לעובדי תנובה: תוספות שכר של 10% בממוצע ומענק כולל בסך 47 מיליון שקל

סוכם על תוספת שכר של 5% לכלל העובדים ועל תוספת של 1% עד 10% שתינתן באופן דיפרנציאלי בכפוף לעמידה ביעדים ; ההנהלה חזרה בה מהכוונה לפטר 250 עובדים, אך הוסכם על "פרישה מרצון" של כמה עשרות

3,000 עובדי תנובה רשמו היום (ג') הישג גדול ביותר למרות המשבר הכלכלי, לאחר שגיבשו עם הנהלת החברה הסכם עבודה קיבוצי לתקופה של 3.5 שנים, במסגרתו יקבלו שורה של הטבות.

ההטבות עליהן סוכם כוללות תוספת שכר קבועה של 5% לכלל העובדים, תוספת שכר נוספת של 1% עד 10% שתינתן באופן דיפרנציאלי על-פי חוות-דעת של ההנהלה ובכפוף לעמידה ביעדים עסקיים, ומענקים בסכום כולל של 47 מיליון שקל שייפרסו על פני שנתיים.

מחצית מסכום המענקים יחולקו לכלל העובדים, והיתר לפי שיקול ההנהלה בהתאם לביצועים. בתמורה הסכים ועד העובדים ל"פרישה מרצון" של כמה עשרות עובדים.

בכך הסתיים סכסוך העבודה הארוך בתנובה, במסגרתו שיבשו מספר פעמים עובדי החברה את אספקת מוצרי החלב לרשתות השיווק. עיצומי העובדים החלו לאחר שהנהלת תנובה דרשה לפטר כ-250 עובדים, לסגור את יחידת השינוע ולהעביר אותה למיקור חוץ, וכן לפטר מדי שנה 30 עובדים על-פי שיקול דעתה הבלעדי לצורך "רענון השורות".

דרישות אלה של ההנהלה נותרו מחוץ להסכם, אולם אלמנט הדיפרנציאליות והעמידה ביעדים יכולים בהחלט להירשם לזכותה של ההנהלה, שכן הדבר מסדיר לראשונה בתנובה שיטות עבודה מודרניות של תמרוץ עובדים.

מי שניצח על תוספות השכר היפות שקיבלו העובדים הוא עו"ד בני כהן, שניהל בעבר מאבקי שכר מוצלחים בין היתר בבנק לאומי, דיסקונט ואוצר החייל. את ההנהלה ייצגו עוה"ד נחום פינברג, אלי חוטר ועמי שחר.

יו"ר ועד העובדים, אחיאב שמחי, אמר היום כי ההישג המשמעותי הוא לא בהכרח תוספות השכר, אלא מניעת פיטורים לצד הסכמה לפרישה מרצון.

ליעד כהן, המנכ"ל היוצא של תנובה, הביע שביעות-רצון "מהאחריות הרבה שבה נקטו שני הצדדים בגיבוש ההסכם הסופי". לדבריו, הוא רואה בהסכם צעד מרכזי בחיזוק האמון בין העובדים וההנהלה.