אסיה ננעלה במגמה מעורבת: ההנג-סנג טיפס ב-2.5% והקוספי איבד 0.3%; מניית סמסונג צנחה ב-6.7%

הבורסה בסינגפור זינקה ב-5.2% ; העודף המסחרי ביבשת עלה במארס ל-2.5 מיליארד דולר אוסטרלי - מעל הציפיות ; קרן המטבע הבינלאומית: הצמיחה באסיה צפויה להתמתן השנה ל-1.3% בלבד

הבורסות באסיה סיימו היום (ד') את יום המסחר במגמה מעורבת, ביום שהתאפיין במחזורי מסחר נמוכים. זאת, בעיקר בשל חופשת "שבוע הזהב", שהשביתה גם היום את המסחר בבורסות ביפן. את עיקר העניין ריכז המגזר הפיננסי, לאור התוצאות הכספיות של בנק ווסטפק האוסטרלי למחצית הראשונה של השנה.

המדדים המובילים נעו בטווח שבין עלייה של 5.2% בבורסה בסינגפור, לבין ירידה של 0.6% בבורסה האוסטרלית.

"קשה לומר האם השווקים מאבדים את התאווה לסיכון, או שהם שבעים ממנו בימים האחרונים. העדויות מצביעות על כך שהמסחר משול למי-פה ערבים לחיך המאפשרים לשוק לעכל את נטילת הסיכונים שלקח בימים האחרונים, ככל הנראה על מנת להכין עצמו לסיבוב נוסף", בכר בדרך ציורית במיוחד דיוויד וואט, אסטרטג מטבע בכיר ב-RBC שוקי-הון להבהיר את הדברים לפורטל הפיננסי מרקט ווטש.

כלכלות אסיה עומדות בפני התאוששות ארוכה מהמשבר הפיננסי העולמי וצעדים רבי-עוצמה עדיין נדרשים על מנת לצאת מהמיתון במהירות, אומרת הבוקר (ד') קרן המטבע העולמית. הצמיחה באסיה, לרבות יפן, אוסטרליה וניו-זילנד, צפויה להאט לשיעור של 1.3% מ-5.1% ב-2008, מציינת הקרן בדו"ח מהיום. הכלכלות באזור עשויות להתרחב ב-4.3% בשנה הבאה, למרות שההתאוששות צפויה להיות "פושרת" לדבריה.

זירת המאקרו

המכון האוסטרלי לסטטיסטיקה דיווח ב-04:30 שעון ישראל כי המכירות הקמעונאיות במארס עלו ב-2.2% - שיעור חד משמעותית מהעליה לה ציפו, 0.5% בלבד בממוצע. לשם השוואה, בפברואר ירדו המכירות ב-0.2%.

באותה עת פרסם המכון את המאזן המסחרי באוסטרליה, ממנו עולה כי העודף המסחרי עלה במארס ל-2.5 מיליארד דולר אוסטרלי, בעוד האנליסטים ציפו כי העודף דווקא יצטמצם - ל-1.73 מיליארד דולר אוסטרלי. בפברואר עמד העודף על 1.75 מיליארד דולר אוסטרלי, קריאה מעודכנת של הנתון המקורי, 2.11 מיליארד דולר אוסטרלי.

מדד בורסת שנחאי המשולב ; מדד ההנג-סנג בהונג-קונג ; מדד S&P 200 בבורסה בסידני ; מדד הקוספי בבורסה בסיאול

מניות בכותרות

יצרנית הרכב השלישית בגודלה ביפן, ניסן מוטור , עשויה להצטרף למיזם משותף עם קבוצת קמעונאות הרכב פנסק כדי למכור רכבי סטורן (Saturn) של ג'נרל מוטורס, כך מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג". השותפות עשויה לכלול את רנו, והיא תתופעל על-ידי פנסק, אותה מבקשת ג'נרל מוטורס למכור.

רווחיו של בנק ווסטפק האוסטרלי קטנו ב-1.2% בהשוואה למחצית המקבילה אשתקד, והבנק חתך את הדיבידנד שיחלק כתוצאה מכך. מדו"חותיו הכספיים עולה כי חל גידול בהלוואות הבעייתיות שאיזנו רווחים גבוהים יותר, שנבעו מרכישתו של בנק סנט ג'ורג'.

רשת בתי הכל-בו דיוויד ג'ונס (סימול: DJS:AUS בבורסה בסידני) דיווחה כי המכירות ברבעון השלישי הפיסקאלי ירדו ב-9.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אולם הם טובים מהצפוי. בעוד המכירות בפברואר ובמארס היום בהתאם לצפי, המכירות באפריל היו טובות ממנו ותואמות את הרמה מאפריל 2008, אמר המנכ"ל.

בסיאול בלטו מניות חברות הובלה כדוגמת פוסקו (סימול: 005490.KS בבורסה בסיאול) ו-STX Pan Ocean (סימול: 028670.KS), על רק העליה במחירי הסחורות.

בוראל (סימול: BLD.AX בבורסה בסידני) הגיבה לחדשות לפיהן מכרה את האחזקה שלה (18%) במתחרה, יצרנית מוצרי הבניה אדלייד ברייטון (סימול: ABC.AX באותה הבורסה), תמורת 210 מיליון דולר על מנת להוריד מנטל החוב שלה.