הערכות כי בנק אוף אמריקה יצטרך לבצע גיוס הון בסך 34 מיליארד דולר לאחר תוצאות מבחני הלחץ

(עדכון) מצבו של סיטיגרופ טוב יחסית בשל התוכנית להמרת המניות המועדפות של הממשל למניות רגילות ; בנק אוף אמריקה צפוי למכור חלק מהחזקתו בבנק השני בגודלו בסין בכ-8.3 מיליארד דולר

לקראת פירסום מבחני הלחץ מחר, פורסם הבוקר בסוכנות הידיעות "בלומברג" כי בנק אוף אמריקה נמצא במצב הגרוע ביותר מבין 19 הבנקים שנבדקו ועשוי להידרש לגיוס הון נוסף של כ-34 מיליארד דולר, שהוא הסכום הגבוה ביותר שצפוי הממשל לדרוש מהבנקים הגדולים, כך על פי מקורות המקורבים לנושא. מניית הבנק נופלת בכ-9% לפני פתיחת המסחר בוול סטריט.

הבוקר פורסם בסוכנויות הידיעות כי הבנק צפוי למכור כ-6% ממניות צ'יינה קונסטרקשן בנק , הבנק השני בגודלו בסין. המניות שיימכרו צפויות להכניס לקופת הבנק כ-8.3 מיליארד דולר. הבנק יחזיק במניות עד ה-17 למאי לפחות בכדי להיות זכאי לתשלום דיבידנד עליהן בסך של 200 מיליון דולר.

חלקו של בנק אוף אמריקה בבנק הסיני יצטמצם ל-10.6% ממניות הבנק. הממשל הסיני ידוע בכך שאינו רואה בעין יפה מכירה גורפת של נכסים בהיקף כזה.

סיטיגרופ נמצא במצב מעט טוב יותר לאחר שהבנק הכריז כבר על תוכנית להמרה של המניות המועדפות של הממשל האמריקני למניות רגילות. גורמים המקורבים לממשל טוענים כי JP מורגן לא צפוי להידרש לגיוס הון מהותי נוסף.

הבנקים שמעוניינים להחזיר את ההלוואות הסיוע שקיבלו מהממשלים יחוייבו להציג מקורות מימון פרטיים נוספים בכדי לשמור על הלימות ההון שלהם.