יו"ר ועד עובדי הפועלים על החיבוקים עם שרי אריסון בהפגנה: "בכל ישיבה כולנו מתנשקים עם כולנו. זה השלום שלנו"

שרלי אמזלג למגזין G: "מי שאומרים אחרת הם אנשים רעים; יש ציניקנים שיראו זאת כצורם, ויש מי שיראה שמדובר בקשר טוב בין אנשים" ; "כאב לנו שמי שאמון לשמור על הבנקים יוצא לתקשורת לנהל מאבק"

ביום שאחרי ההפגנה הגדולה והמתוקשרת שנערכה ביום שני השבוע - בעד הנהלת בנק הפועלים ונגד ההתערבות של בנק ישראל בנעשה בו בעקבות פיטוריו של המנכ"ל צבי זיו ומינויו של ציון קינן למחליפו - יו"ר ועד עובדי בנק הפועלים, שרלי אמזלג, דבק בגרסתו. הוא מבקש להדוף את כל הרמות הגבה, במקרה המקל, סביב החיבוקים והצ'פחות שהחליף עם בעלת השליטה בבנק, שרי אריסון. לדבריו, ההפגנה המאורגנת של נציגי העובדים הייתה באמת צעד שנבע כולו מלמטה, ביטוי ספונטני של עובדי הבנק שהחליטו לתמוך בהנהלה שלהם לאור הכותרות הראשיות בשבועיים האחרונים.

"אנחנו ראינו בעיתונים ובתקשורת את כל ההתנהלות של בנק ישראל נגד הבנק, וידענו שההשלכות של זה הן על העובדים והלקוחות, אז החלטנו שלא ייתכן שהבית שלנו ייפגע ואנחנו לא נעשה כלום", מסביר אמזלג את ההחלטה לצאת להפגנת תמיכה בהנהלת הבנק.

מי זה אנחנו?

"העובדים. העובדים. רק העובדים. התקיימה ישיבת ועד ארצי".

מתי?

"תני לי להסתכל פה בניירות. שנייה, אני אגיד לך בדיוק את התאריך", הוא מדפדף בניירותיו, ומרים טלפון לברר. "אסי", הוא יורה לעבר קו הטלפון השני, "מתי הייתה לנו הפגישה בהסתדרות שקיבלנו את ההחלטה לצאת להפגנה?" גם בצד השני של הקו מרשרשים ניירות, אבל בסוף נמצאת התשובה ואמזלג מדייק: "ישיבת הוועד הארצי הייתה ב-23 באפריל, אז החלטנו שנצא להפגנה".

ובזמן הזה גם דיברת עם דני דנקנר ושרי אריסון? ראית את המצוקה שלהם בעיניים?

"לא, לא. אני ראיתי את המצוקה של העובדים, לא שלהם".

אז הביקור הנרגש של שרי אריסון בהפגנה היה לך הפתעה?

"מבחינתי כן".

והרי נמסר שאת האוטובוסים מימן הבנק, ושלא יורידו לכם יום עבודה. זו חתיכת רוח גבית מההנהלה.

"זה לא נכון. כבר הודיעו לנו שמורידים יום עבודה. אז אני לא יודע מי מממן, מה מממן".

אלא שהצעד הסולידרי הזה לא התקבל בהבנה אצל הקולגה של אמזלג, יו"ר ועד העובדים של בנק לאומי, לואי רוט. כבר ביום שאחרי ההפגנה, יצא רוט הנסער בהצהרות, שלפיהן אותו אמזלג חובב המחאות לא מיהר לצאת לרחובות כשהנהלת הפועלים פיטרה שמונה מאות עובדים, רק לפני שש שנים. אז, היו אלה דווקא ועדי העובדים של הבנקים המתחרים שטרחו לעמוד לצד הפועלים של בנק הפועלים.

לואי רוט טוען שאתה מועל בתפקידך. מה דעתך על דבריו?

"שייטול קורה מבין עיניו ויראה איך הוא מנהל את העסק. אני מכבד את התפקיד שהוא ממלא. רק את התפקיד".

אתה לא חושב שהחיבוקים שלך, יו"ר ועד העובדים, עם בעלת השליטה שרי אריסון בהפגנה הם דבר צורם?

"לא. אני מוכן להזמין אותך לכל ישיבה של הוועד הארצי. כולנו מתנשקים עם כולנו. זה השלום שלנו. יש ציניקנים שיראו זאת כצורם. ויש מי שיראה שמדובר בקשר טוב בין אנשים".

אז סתם מחפשים אותך?

"אני לא מתבייש להגיד: אנשים רעים".

ומה שעמד לנגד עיניך אלה רק העובדים?

"כן. כאב לנו שמי שאמון לשמור על הבנקים יוצא לתקשורת לנהל מאבק. קצרה בינתי מלהבין זאת".