דירקטוריון בנק הפועלים יתכנס היום על מנת לדון בתשובת הבנק לדרישותיו של המפקח על הבנקים רוני חזקיהו

יתכן ובעלת השליטה בבנק שרי אריסון תבוא לישיבת הדירקטוריון ; אריסון הגיעה לישיבה הקודמת ביום ב' אך זו בוטלה ; הדירקטוריון בראשות היו"ר דני דנקנר אמור להעביר את התייחסותו לבנק ישראל עד יום ב' 11 למאי

דירקטוריון בנק הפועלים יתכנס היום (ה') על מנת לדון בתשובת הבנק לדרישותיו של המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, שעלו מדו"ח הביקורת של הפיקוח על הבנקים, בעניין התפטרותו של צבי זיו מתפקיד המנכ"ל והליך מינויו של ציון קינן במקומו. יתכן ובעלת השליטה בבנק שרי אריסון תבוא לישיבת הדירקטוריון. אריסון הגיעה לישיבה הקודמת ביום ב' אך זו בוטלה. הדירקטוריון בראשות היו"ר דני דנקנר אמור להעביר את התייחסותו לבנק ישראל עד יום ב' 11 למאי.

בין היתר הורה חזקיהו לבנק הפועלים להקים ועדת איתור לתפקיד המנכ"ל. חזקיהו דורש כי הוועדה תורכב משלושה דח"צים, תפעל באופן אקטיבי לאתר מועמדים ותגיש לדירקטוריון רשימת מומלצים. עוד דרש חזקיהו כי הדירקטוריון יקיים "דיון מעמיק" בכל הנושאים לגביהם יש חילוקי דעות בין דנקנר לזיו ויקבל דיווח מפורט מזיו לגבי הנסיבות שהובילו להתפטרותו.
הערכות כי רשות ניירות ערך בניהולו של פרופ' זוהר גושן תדרוש מבנק הפועלים להוציא דיווח מיידי לגבי תשובתו לבנק ישראל. עיקרי דו"ח הביקורת פורסמו ביום חמישי שעבר בעקבות דרישת הרשות. בנוסף ידון הדירקטוריון שוב בסכסוך בין אריסון לנגיד בנק ישראל סטנלי פישר שבמרכזו דרישת בנק ישראל להדחת יו"ר הבנק דני דנקנר.

בימים האחרונים התנהל לסירוגין מו"מ בין בנק ישראל לבאי כוח הבנק: רם כספי שמייצג את דירקטוריון הפועלים, וג'ים דובין ממשרד פול וויז (Paul, Weiss) בניו יורק שמייצג את משפחת אריסון. דובין שכבר חזר לארצות הברית מנסה לגבש הצעות פשרה. הצעות אלו שככל הידוע אינן מקובלות על בנק ישראל, כוללות בין היתר פסק זמן של כמה חודשים במהלכו ישפר דירקטוריון הפועלים את נהליו ושינויים פרסונליים בדירקטוריון הבנק.
בשבוע הבא אמורה להתקיים פגישה נוספת בין אריסון לפישר בה אמורה אריסון להשיב לפישר לגבי דרישתו הלא פורמלית להעברתו של דנקנר מתפקידו. מועד הפגישה עוד לא נקבע.

אתמול נקט לראשונה פישר עמדה פומבית כנגד בנק הפועלים ואמר בדיון בועדת הכספים כי "הגענו למסקנה שאנו צריכים לעשות את זה (הדחת דנקנר ע.פ). הרצון שלנו היה לטפל בזה בשקט כשניתן לאנשים לצאת בכבוד. עוד לא התחלנו לנקוט בצעדים פורמליים".