הצעת הרכש של דלק נדל"ן למחיקת DGRE מהבורסה בלונדון לא אושרה; המניה צונחת ב-10.3% ב-AIM

דלק נדל"ן מתכוונת לגייס 120 מיליון שקל באמצעות הנפקת זכויות ; יצחק תשובה מתכוון לקנות מניות בהיקף של 50 מיליון שקל לפחות מתוך האפשרות שלו לרכוש מניות ב-60.8 מיליון שקל ; שיעור ההטבה בניצול הזכויות עומד על 20.8%

דלק נדל"ן , עד לפני שלושה ימים זרוע הנדל"ן של קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, מדווחת היום (ד') לאחר חלוקת מניותיה לבעלי מניות הקבוצה כדיבידנד בעין, כי היא מתכוונת לגייס 120 מיליון שקל. זאת, באמצעות הנפקת זכויות מבעלי המניות - ברובם מבעלי המניות של קבוצת דלק עצמה, כאמור. דלק נדל"ן מנוהלת על-ידי איליק רוז'נסקי.

בעלי המניות העיקריים בחברה הם יצחק תשובה (50.7%), בנק הפועלים (9.7%) וקבוצת דלק (5%). תשובה התחייב לממש את הזכויות שבידו, ולרכוש מניות בהיקף של 50 מיליון שקל לפחות - אחזקתו הישירה גוזרת אפשרות לרכוש מניות של 60.8 מיליון שקל.

מטרת הגיוס הוא לשפר את האיתנות הפיננסית של דלק נדל"ן, ולהגדיל את הנזילות וההון העצמי של החברה, אשר מתמודדת עם עומס פרעונות של התחייבויות - הלוואות בנקאיות ואג"ח - בשנים הקרובות.

במסגרת ההנפקה, יונפקו זכויות לרכישת 58 אלף מניות חדשות ביחס של 9 מניות חדשות לכל המחזיק ב-20 מניות של דלק נדל"ן, ובמחיר של 2.07 שקל למניה - נמוך ב-56% משער הבסיס של המניה בבורסה. בשקלול מחיר הזכות, מחיר המניה עולה ל-3.84 שקלים - וכולל שיעור הטבה של 20.8%. היום הקובע להחזקת מניות דלק נדל"ן כדי לקבל זכויות הוא ה-12 במאי, ויום המסחר בזכויות יתקיים ב-24 במאי.

רוז'נסקי,חזר על הדברים שפורסמו ב"גלובס" לפני יומיים: "השלמת המהלך של חלוקת מניות דלק נדל"ן כדיבידנד בעין בשבוע שעבר הביאה להגדלת שיעור אחזקות הציבור במניה, הגדלת הסחירות, ובנוסף, כפועל יוצא של הגדלת אחזקות הציבור, תעמוד החברה במגבלות המינימום ותוכל לחזור ולהיסחר ברשימת ת"א-100 עם אחזקות ציבור המגיעות לכ-33%".

בינתיים, צעד אחר עליו עמלה דלק נדל"ן נתקל במכשול. מדובר בהצעת הרכש במזומן לחברה הנכדה (בבעלות מלאה של החברה הבת, דלק בלרון בינלאומי), DGRE (דלק Global Real Estate). בבית המשפט נרשמה תמיכה של 61.62% מול 38.38% מתנגדים, אולם הרוב הדרוש לאישור ההצעה עומד על 75%. בין בעלי המניות של החברה ניתן למנות את דלק בלרון בילנאומי (81.5%), דלק נדל"ן במישרין (3.5%) וגם את המשקיעים המוסדיים פנמור גורדון ורוטשילד. המצביעים בעד ייצגו 4.43% מבעלי המניות בלבד, בעוד המצביעים נגדה - 2.76%.

במסגרת הצעת הרכש ל-DGRE, דלק נדל"ן מציעה לשלם 50 פני עבור כל מניית DGRE הנסחרת בבורסה המשנתי בלונדון - שבשיאה עמדה על 2 ליש"ט וכיום (ד') פתחה את המסחר על 47.5 פני, כך שההצעה מגלמת פרמיה של 5.3% בלבד. DGRE נסחרת לפי שווי-שוק כולל של 98.76 מיליון ליש"ט, מאחר והמניה צונחת ב-10.3%. עלות ההצעה שתמחוק את זרוע הנדל"ן הבינלאומית מה-AIM מסתכמת ב-19.84 מיליון ליש"ט.

כפי שדווח ב"גלובס", מרביתה של עלות זו צפויה להיות ממומנת באמצעות הדיבידנד שתחלק DGRE לבעלי מניותיה - כלומר לדלק בלרון בינלאומי בעיקר. כיוון שלא השיגה את הרוב הדרוש, צפויה DGRE לפנות למתווה של מחיקת המניה - כלומר, בעלי מניותיה יחזיקו במניות לא סחירות. מחיקת המניה דורשת רוב של 75% מכלל בעלי המניות, וכיוון שדלק בלרון בינלאומי ודלק נדל"ן מחזיקים יחדיו 85% מהמניות, המחיקה צפויה להתבצע, ובעטיה זורקים היום המשקיעים את "הסחורה" לשוק.