אפל לא תקנה אותם כל-כך מהר

למייסדי טוויטר יש כבר מלא מיליונים בכיס ממילא, וחוץ מזה הם בכלל בניו-יורק עכשיו

טוויטר נמכרת לאפל ב-700 מיליון דולר. או שלא.

לא, זה לא רק משום שאף גוף מדיה אמריקאי רציני לא אישר עדיין את הידיעה על "אותן שמועות". זה לא רק משום שמי שפרסם את הסקופ המפוקפק היו שני בלוגיסטים, אחד מהם ידוע יחסית, שכתבו ידיעה בנוסח מאוד דומה ומאוד מהוסס. וזה לא רק משום שמייסדי טוויטר נמצאים בניו יורק כרגע, לרגל קבלת פרס על היותם בין 100 האנשים החשובים בארה"ב - הרחק מהמטה של אפל בקופרטינו שבקליפורניה. לא.

הממ.... מסופקני

זה משום שכל הסיפור הזה לא ממש עושה שכל.

טוויטר היא כנראה ההמצאה הלוהטת ביותר מאז גוגל, פייסבוק (ואולי גם לחם פרוס ופיצה קפואה). זה שירות שהתועלת שבו נחלקת לשניים: האפשרות לנהל מערכות יחסים "חלשות" שלא בזמן אמת ו"עריכה חברתית".

זה אומר, לתקשר עם חברים שבדרך כלל אתם לא מתקשרים אליהם, ודרך להתעדכן מה חדש ומעניין בעולם באמצעות לינקים לכתבות מאנשים שאתה בוחר לעקוב אחריהם. כותבים הודעה ב-140 תווים או פחות ואפשר לעקוב אחר מי שרוצים. למשל אחרי אופרה ווינפרי.

ומה נגלה? אופרה ווינפרי פגשה אתמול את סטלה מקרטני, והיא אוהבת את האופנה שלה, ועוד יותר "אוההההבת אותה". אח"כ היא פגשה גם את וופי גולדברג, אותה לא ראתה זמן רב. וכך, 860 אלף איש יכולים להתעדכן בממוצע בקצת פחות משתי הודעות ביום על מה עובר על מלכת הטלוויזיה של ארה"ב.

כמובן, אנחנו יכולים להתעדכן בדברים יותר רציניים כמו חדשות מתפרצות, כתבות מעניינות ממקורות שאנחנו פחות מכירים, ואפילו לתקשר עם חברים דרך האייפון של אפל.

המוטיביציה של אפל

ובגלל שטוויטר הוא מנוע משמעותי של פעילות באייפון של אפל, כדאי לאפל לקנות את טוויטר, חברה שלא מייצרת דולר בהכנסות, בתמורה ל-700 מיליון דולר, נכון? ברור, הרי יש להם 29 מיליארד דולר יושבים במזומן בקופה, אז מה אכפת להם. ככה לפחות סברו אנשי ה"שמועות".

אותם בלוגים משום מה התעלמו משמועות אחרות - שאפל מתעניינת באלקטרוניק ארטס, החברה המובילה בעולם בתחום משחקי מחשב, אינטרנט וקונסולות משחק. זה קשור כנראה לתרבות המדיה החדשה שמאוד אוהבת ללטף ולהתעסק בעצמה.

אוקי, הבה נפסיק עכשיו את הסרקאזם.

אפל היא חברת חומרה מעולה שמייצרת מוצרים מדהימים. היא גם מרוויחה כסף רב תמורתם. ובואו לא נתבלבל - היא גם קונה הרבה חברות. מאז 2001 היא רכשה 11 חברות בסכום כולל של כמה מאות מיליוני דולר. אחת מהחברות היתה חברת אינטרנט - ספקית גלישה באינטרנט בשם בלובאז (bluebuzz) - שאיך נאמר... לא הותירה חותם בעולם העסקים האמריקאי.

10 החברות האחרות פעלו בתחומי אפל קלאסיים - תוכנה, אפקטים מיוחדים, מוזיקה ושבבים. אם ההיסטוריה של אפל מוכיחה משהו, היא שהסיכויים לרכישת חברת אינטרנט אינם גבוהים.

אפל גם מאוד נהנית מטוויטר גם היום - ובחינם. אז למה לקנות את הפרה אם מקבלים את החלב בחינם? אהה, אולי כדי לחסום את מיקרוסופט או גוגל, נכון? אבל בשביל זה אפשר להיכנס כמשקיע "אסטרטגי" ותו לא. מיקרוסופט עשתה את זה יפה מאוד לפייסבוק.

אין לחץ

וחוץ מזה, מייסדי טוויטר זכו כל אחד לרווח אישי של כמה מיליוני דולרים בזמן הגיוס האחרון, מה ששם אותם בעמדה מאוד נינוחה. טוויטר גם לא מדממת מזומנים בקצב מאיים, ובאמירה אישית, אולי קצת נאיבית, היינו שמחים לראות את השירות המרתק הזה נשאר עצמאי עוד קצת. אל תדאגו. המיליארדים יגיעו בסוף.