אישום: פעיל בקדימה חדר שלא כדין לתיבת הדוא"ל של מנהל אתר אינטרנט של המפלגה

לטענת התביעה, במספר הזדמנויות חדר יורי גנקין שלא כדין לתיבת הדוא"ל של צבי אבישר והעתיק ממנה תכנים שונים אל מחשבו האישי, וכן שלח משם מיילים בשמו של אבישר המתייחסים לוויכוחים שנתגלעו ביניהם

יורי גנקין מגבעתיים, ששימש כפעיל מתנדב במפלגת קדימה, הואשם בבית משפט השלום בתל-אביב בכך שחדר שלא כדין לתיבת הדואר האלקטרוני של צבי אבישר, פעיל במפלגה שניהל אתר אינטרנט המשרת את פעילי המפלגה ומתנדביה.

על-פי כתב האישום, תיבת הדוא"ל של אבישר שימשה אותו לצורך אחסון ושליחה של תכנים אישיים שלא נועדו לפרסום. בינו לבין הנאשם נתגלעו ויכוחים סביב התבטאויות שונות בפורום פעילי קדימה באתר האינטרנט של המפלגה וסביב עניינים נוספים.

בכתב האישום נטען כי הנאשם ערך תכתובת דוא"ל מתוך תיבת הדוא"ל ששימשה את אבישר, הממוענת לתיבת הדוא"ל של הנאשם והנחזית בכזב להיות תכתובת דוא"ל שחוברה על-ידי אבישר ומתייחסת לוויכוחים שנתגלעו ביניהם, לטובת עניינו של הנאשם.

את תכתובת הדוא"ל שלח הנאשם מתוך תיבת הדוא"ל של אבישר לתיבת הדואר שלו, ולאחר מכן שלח תגובה מתוך תיבת הדוא"ל שלו לתיבת הדוא"ל של אבישר המתייחסת לתכתובת הדוא"ל הבדויה - כל זאת על מנת ליצור רושם מטעה לטובת עניינו של הנאשם.

לטענת התביעה, לפני כשנה במספר הזדמנויות חדר הנאשם שלא כדין לתיבת הדוא"ל של אבישר באמצעות התקשרות ו/או התחברות עם מחשב, עיין בתכנים השונים והעתיק תכנים שונים שנאגרו בתיבה אל מחשבו האישי. מדובר בין היתר בתכנים שלא נועדו לפרסום, וביניהם תכנים בעלי אופי פוליטי רגיש, תכנים אישיים ותכנים בעלי אופי משפטי.

התביעה מייחסת לנאשם עבירות של חדירה לחומר מחשב, פגיעה בפרטיות והתחזות כאחר.