איי הפנינה, זוכרים?

איפה הימים שערוץ 10 עוד האמין שיש לו סיכוי? ; "הישרדות", ד' 21:00, ערוץ 10

אח, איפה אותם ימים שבהם ערוץ 10 עוד האמין שיש לו סיכוי? הימים שבהם נלחם באמצעות פרוגרמינג תזזיתי בכל מה שהיה יכול לאיים על "הישרדות" שלו? פעם, ביום של צ'לסי-ברצלונה בליגת האלופות, היו דואגים לשבץ ממול לקט. אבל למי יש כוח להילחם? כמו השורדים שלו באיי הפנינה, ערוץ 10 נראה רעב, עייף ותשוש, ממתין לאיזה גיא זו-ארץ שיגיע על אופנוע ים לחלץ אותו.

דווקא העונה הנוכחית של "הישרדות", כתבתי בעבר - ומן הראוי לכתוב זאת שוב - עולה בהרבה על קודמתה. עולה, אך עדיין קדימון בנוסח "פרק ההדחה שישבור לכם את הלב" הוא קצת מוגזם, כי אם ננסה לרגע לחשוב על "הישרדות" כמשהו עמוק יותר משעשועון ריאליטי שמציג אנשים נאים בבגדי ים קטנים, הרי שלמדנו כבר שכל אותן תכונות שאנו מעריכים בחיי היומיום: יושר, אומץ לב, כריזמה ועוד, היו לרועץ למשתתפי הסדרה.

מי ששרדו הם או טיפוסים די מגעילים, או חביבים למדי, אבל קצת טיפשים - כל אחד בדרכו. מיואב הצפונבון ועד מירית בעלת הגאווה המזרחית האותנטית כביכול אך הריקה מתוכן.

הקדימונים מרמזים על הדחתה האפשרית של נטע-לי. מאז חניבעל לקטר, לא היה עוד גיבור תרבות שהרגלי האכילה שלו עוררו עניין רב כמו אלו של הברבי שמחזיקה בטייטל העלום "מנהלת תיקי לקוחות", אך הסירו דאגה מליבכם.

כבר למדנו שכאשר הקדימונים מכוונים למישהו אחד, דומה הדבר למעין חסינות. נטע-לי תישאר איתנו עד הסוף המר, או לפחות עד הרגע שבו, שלושת רבעי שעה אחרי תחילת הפרק, יעבור חלק ניכר מהצופים לחצי גמר ליגת האלופות ברשת, השותפה-יריבה של ערוץ 10.

עצם בגרון

"גרון עמוק יותר", ד' 23:10, ערוץ אגו

לפעמים נדמה שהעלילה של סרטי תעודה על פורנו מופרכת יותר מהעלילות הנפוצות בז'אנר עצמו. כמעט מדי יום מגישים ערוצים מכובדים יותר, כמו ערוץ 8 או יס דוקו (בעיקר האחרון, עם "מסיבת סקס" היומית שלו, תוכניות דוקו-מין, שקשה לדעת אם יצר הסקרנות מנחה אותן, או יצר קדום בהרבה.

הערב מצטרף גם אגו לחגיגה (כנראה אף אחד לא סיפר גם לגברים של אגו שכל הצופים הגברים יבלו את הערב דווקא עם מסי ודרוגבה) עם "גרון עמוק יותר", ספק הומאז'-ספק תעודה מאולצת אודות אחד מסרטי הפורנו המפורסמים בכל הזמנים.

למרות שהסרט מנסה לחצוץ בין פורנו "טוב" נוסח ביל הירש וערוץ "ויויד" שלו - שמנסה לקנות את הזכויות כדי לביים סרט המשך למקור המפורסם, לבין פורנו רע, נוסח זה של מפיקי הסרט המקורי שמומן בכספי ארגוני פשע ושככל הנראה כפה על "הכוכבת", לינדה לאבלייס, את ההשתתפות בו, ניסיון מעט מקומם, הוא נוגע בכמה נקודות מעניינות.

אחת מהן היא הפופולריות של הסרט ההוא, שהגיעה לשיא כאשר המקור של בוב וודוורד וקרל ברנסטיין, העיתונאים שחשפו את פרשת ווטרגייט, נקרא בשם "גרון עמוק", אות להיותו של הפורנו חלק בלתי נפרד, גם אם בעייתי, מהתרבות האמריקנית.