טבע קיבלה הארכה של 5 שנים לפטנט המגן על האזילקט

הפטנט על התרופה האתית השניה של טבע המהווה מוצר ייחודי לטיפול במחלת הפרקינסון ; הפטנט היה צפוי לפוג ב-7 בפברואר 2012 אך כעת יפוג רק ב-2017 ; מכירות התרופה ברבעון הראשון עלו ב-50% ל-55 מיליון ד'

יום לאחר פרסום דו"חותיה מפרסמת טבע ידיעה חשובה נוספת לפיה הוארך תוקפו של הפטנט המגן על האזילקט של טבע בחמש שנים עד לשנת 2017.

הפטנט על התרופה האתית השניה של טבע המהווה מוצר ייחודי לטיפול במחלת הפרקינסון היה צפוי לפקוע ב-7 בפברואר 2012, אך משרד הפטנטים האמריקני העניק היום הארכה עד לשנת 2017 לפטנט האמריקני הרשום על שמה של טבע בספר הפטנטים (הספר הכתום), של הרשות למזון ולתרופות בארה"ב, ה-FDA.

נציין כי יותר מ-80% ממכירותיה של טבע מתבצעות בצפון אמריקה ובאירופה. טבע היא חברת התרופות הגנריות הגדולה בעולם, אך כמעט שליש מהכנסותיה מגיעות ממוצרים מקוריים, ובראשם הקופקסון.

בשנה שעברה פורסמו תוצאות ניסוי קליני שלב III, שהראו כי האזילקט היא התרופה היחידה שמסוגלת לעכב את התפתחות הפרקינסון, ובעקבות זאת טבע אמורה להגיש בקשה להתוויה החדשה. נראה שכבר עכשיו יש רופאים שרושמים את התרופה על בסיס התוצאות.

בדו"חות שפורסמו אמש פורסם כי מכירות האזילקט צמחו בד-בבד עם גידול בנתח השוק של התרופה בארה"ב ובאירופה, והסתכמו ב-55 מיליון דולר, עליה של 50%.