הוריד את הגבות שהורמו

הסבלנות השתלמה לנוחי דנקנר: אחרי המפולת הגיע הראלי והשבוע הכניס לעצמו רווח מזהיר

לא בכל יום, בטח שלא בתקופה כזו, מכניסה חברת אחזקות רווח של מאות מיליוני שקלים תוך זמן קצר על השקעתה. כך היה השבוע כאשר כור, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, הודיעה כי מימשה חלק ממניותיה בקרדיט סוויס ביותר מ-400 מיליון שקל רווח. אם נוסיף לכך את המימוש משבוע שעבר, הרי שדנקנר קיבל בתוך שבועיים כ-680 מיליון שקל רווח מהשקעה אליה נכנס לפני פחות משנה.

כאשר נוחי דנקנר החליט לפני כשנה להשקיע בקרדיט סוויס, הורמו גבות רבות בשוק ההון. דווקא בזמן משבר, כאשר אי הוודאות והפאניקה במגזר הפיננסי גבוהה במיוחד, מחליט דנקנר לבצע השקעה בהיקף של מיליארדי שקלים בבנק השוויצרי. ואולם בעוד רוב המשקיעים האמינו שצריך לברוח ממגזר הפיננסים, דנקנר חשב שמניות הבנקים נחבלו יותר מדי במשבר האחרון והחליט לנצל את העיוות בשוק. לכך יש להוסיף את העובדה שתקופה ארוכה רצה דנקנר להפוך למשקיע אסטרטגי בבנק. בעבר ניסה להיכנס לבנק לאומי ופועלים ולא הצליח, אז הוא החליט לנסות בחו"ל, שם קל יותר להפוך למשקיע אסטרטגי בבנק.

לאחר סדרה של רכישות ומימושים בקיץ אשתקד, ברווח של מאות מיליוני שקלים, ביצע דנקנר את ההשקעה המשמעותית באוקטובר האחרון כשרכש 3% ממניות הבנק תמורת כמיליארד דולר. דנקנר לא רווה נחת בתחילת הדרך. זמן קצר לאחר כניסתו לקרדיט סוויס, התחדשה המפולת בשווקים, ובשלב מסוים הוא היה מופסד בכמיליארד שקל על הנייר.

כמו כן, בשוק ההון המקומי לא אהבו את המהלך, שנתפס כמסוכן מדי, ויש גם שטענו כי המכירות והרכישות התכופות של המניה מתאימים יותר להתנהגות של ספקולנטים ולא של חברת אחזקות.

אולם נראה כי הסבלנות השתלמה, ולאחר המפולת הגיע הראלי. בחודשים האחרונים טיפסה מניית קרדיט סוויס בעשרות אחוזים. דנקנר מחק את ההפסדים ואף עבר לרווח, ואז החל לממש ברווח של מאות מיליוני שקלים.

למרות שדנקנר ירד באחזקותיו בבנק ל-2.04%, בקבוצה טוענים כי ההשקעה בקרדיט סוויס היא אסטרטגית, וכי בעתיד צפויה כור להמשיך ולהגדיל את אחזקותיה, כאשר מדי פעם תקנה ותמכור את המניה לצורך יצירת רווחים שוטפים. בינתיים השיטה הזו עובדת לה. *