NVP וגריילוק מחפשות בישראל חברות בתחום ענן המחשוב

חברת המחקר IDC העריכה לאחרונה כי שוק שירותי המחשוב שמגיעים מתוך תחום זה, יגיע בתוך חמש שנים ל-42 מיליארד דולר

ענן המחשוב הוא הסיפור החם של עולם המחשוב העכשווי. האפשרות לקבל משאבי מחשוב, כגון זיכרון עיבוד ותוכנה, ממרכז מרוחק מהמשתמש באמצעות תקשורת מהירה, תפסה את הדמיון בחודשים האחרונים.

חברת המחקר IDC העריכה לאחרונה כי שוק שירותי המחשוב שמגיעים מתוך תחום זה, יגיע בתוך חמש שנים ל-42 מיליארד דולר. נתון זה בוודאי הצדיק את מיליארדי דולרים שהשקיעו ענקיות המחשוב בשנה האחרונה בפתיחת מרכזי שרתים ופיתוח טכנולוגיות רלוונטיות.

אבל ענן המחשוב הוא עדיין חזון רחוק מבחינה פרקטית. בעיות כגון אבטחה, ביצועים, ניהול המשאבים, והחשוב ביותר - תיאום בין ענני המחשוב השונים שיציעו החברות השונות, מרחיקים את אימוץ השירות כמיינסטרים לעוד כמה שנים קדימה.

על הרקע הזה, יש לחברות סטארט-אפ הרבה מקום להיכנס, ובמקביל לקרנות הון סיכון ומשקיעים בכלל, זה נותן הזדמנויות לחפש את הבוננזה בתחום הטכנולוגי החם ביותר כיום.

בתחילת החודש הבא יתבצע בישראל מאמץ מרוכז לשדך בין משקיעים לחברות ישראליות בתחום. ארגון הגריד הישראלי, בראשות אבנר אלגום, מארגן מעין "ספיד דייטינג" בין סטארט-אפים למשקיעים.

שני השמות הבולטים שצפויים להשתתף באירוע הם ארז עופר, שותף בקרן הון הסיכון גריילוק ישראל; ודרור נחומי, שותף בקרן הון הסיכון האמריקנית NVP, שאחראי על פעילותה בישראל.

הייפ בארה"ב, בישראל פחות

חוץ מהמחקר של IDC, ענן המחשוב ממותג כרגע כהייפ טכנולוגי גם במסגרת דו"חות שפרסמו מספר חברות מחקר וייעוץ אחרות, בהן גרטנר ומקינזי.

דברים אלו נכונים לגבי ארה"ב, שם המגמה התחזקה בעקבות מהלכים אסטרטגיים של חברות בולטות, כגון סיסקו, VMware ויבמ. לעומת זאת, בארץ עדיין לא נראה שהתחום נתפס כמושך מספיק כדי להביא לאירוע רשימת משתתפים גדולה.

ובכל-זאת, כרגע ידוע שלפחות שתי קרנות בולטות ישתתפו. את ההתעניינות של NVP, שמנהלת כ-2.5 מיליארד דולר, בחיפוש חברות ישראליות שפועלות בנושא ענן המחשוב, אפשר להסביר בכך שהיא זיהתה בתחום הרבה פוטנציאל.

זאת ניתן להבין בעיקר על רקע הניגוד לאסטרטגיה הרגילה של הקרן, עליה דיבר נחומי לפני כחצי שנה בראיון ל"גלובס": "אנחנו מאמינים שבקרנות הון סיכון החיפזון הוא מן השטן. לא מחליפים 47 שנים של ניסיון בקפריזה. אין מה למהר ולהיות הקרן הראשונה או אפילו החמישית בגיאוגרפיה או בתחום חדש".