השקל התחזק במסחר המקומי במט"ח: שערו היציג של הדולר ירד ב-0.8% ל-4.1 שקלים; בסיכום שבועי איבד 1.4%

שער האירו ירד ב-0.38% ל-5.498 שקלים ; שעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט יתפרסמו נתוני התעסוקה בארה"ב לחודש אפריל

על רקע תוצאות מבחני הלחץ לבנקים בארה"ב, שהתפרסמו אמש בחצות, ולקראת נתוני התעסוקה שיתפרסמו בארה"ב שעה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט (15:30 שעון ישראל), התנהל המסחר המקומי במט"ח בהתחזקות של השקל ביחס לשני מטבעות החוץ העיקריים, הדולר והאירו, שהתגברה לקראת קביעת השערים היציגים.

הדולר נחלש היום ב-0.79%, ושערו היציג נקבע ב-4.1 שקלים. שערו היציג של האירו, יום אחרי הורדת הריבית במרחב האירו לשפל של 1%, ירד ב-0.45% ל-5.498 שקלים. בסיכום שבועי איבד הדולר 1.46%, והאירו נחלש ב-0.38%.

בנק הפועלים: השקל ימשיך להיסחר במגמה מעורבת

השקל התחזק השבוע מול הדולר, בעיקר על רקע מגמת ההיחלשות של האחרון מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי. רכישות המט"ח היומיות על ידי בנק ישראל לא הצליחו השבוע להפוך את מגמת המסחר ולספק לדולר תמיכה, יחד עם זאת, ההערכות הן, כי פעולה יומית זו תימשך לעת עתה.

בשלושת החודשים האחרונים נסחר השקל מול הדולר במגמה מעורבת, אך בטווח שערים רחב יחסית, בין 4 ל-4.25 שקלים. התייצבות זו של הדולר מעל רמת 4 שקלים, היא הראשונה מאז חודש נובמבר 2007.

להערכתנו, השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא יושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם. יחד עם זאת, בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, הפער המינורי בין הריביות של השקל והדולר ורכישות הדולרים מדי יום על ידי בנק ישראל.