עובדי חיפה כימיקלים יפגינו ביום ראשון כשעל פניהם מסכות של בני משפחת עופר - "גם אנחנו רוצים להיות אחים של עופר"

עובדי "חיפה כימיקלים" יקיימו הפגנה מול משרד ראש הממשלה כשהם טוענים כי ההתנהלות של כי"ל מונופוליסטית ; עובדי המפעל יקראו להחזרת הפיקוח על מחירי האשלג בישראל

ביום ראשון הקרוב , יתכנסו החל משעות הבוקר ועד לאחר סיום ישיבת הממשלה, מאות מעובדי "חיפה כימיקלים" המושבתים מזה כשלושה שבועות. כזכור, לפני כשלושה שבועות פסקו קווי הייצור של "חיפה כימיקלים" מלפעול עד להודעה חדשה, עקב אי יכולתה של "חיפה כימיקלים" לרכוש אשלג במחירים הנדרשים על-ידי מונופול קבוצת כי"ל, שבשליטת משפחת עופר. בחברה הבהירו כי ללא ירידה משמעותית במחיר האשלג, לא יוכלו קווי הייצור במפעלי החברה בחיפה ובמישור רותם שבנגב לחזור לפעילות.

ביום ראשון תקיים הממשלה דיון בתוכנית הכלכלית החדשה "בלימה ותנופה", שנועדה, בין היתר, לעודד את התעסוקה ולהגביר את הייצוא. בהפגנה צפויים להשתתף מרבית עובדי "חיפה כימיקלים" (כ-500 עובדים) שיגיעו מחיפה ומהמפעל במישור רותם שבדרום. במחאה על הפקעת מחיר האשלג על-ידי משפחת עופר שלטענתם המונעת מהם לעבוד כל עובדי "חיפה כימיקלים" יעטו על פניהם מסכות של בני משפחת עופר בליווי קריאות "גם אנחנו רוצים להיות אחים של עופר".

בהפגנה צפויים לנאום נציגי ועדי העובדים של "חיפה כימיקלים". כל המפגינים ילבשו חולצות עליהן יתנוססו הסיסמאות: "אוצרות המדינה הפכו לאוצרות משפחה", ו-"מצטערים, אנחנו רוצים לשרוד". בנוסף, יגישו העובדים לשרים ולאורחים שקשוקה פיקנטית, תחת הסיסמה "השקשוקה שעופר מאכיל אותנו".

לטענת חיפה כימיקלים - כי"ל, שבשליטת האחים עופר, קיבלה מהמדינה זכויות כרייה בלעדיות לאשלג והוכרזה כמונופול. מאז שהסירה המדינה את הפיקוח על מחיר האשלג בשנת 2006, העלתה כי"ל את מחירי האשלג בישראל ב-400%.