קרן המטבע הבינלאומית: הצמיחה של מדינות המזרח התיכון צפויה להאט השנה ב-50%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] התמ"ג של איזור המזה"ת כולו צפוי לצמוח השנה ב-2.6%, לאחר גידול של 5.7% ב-2008 ; הכלכלה של איחוד האמירויות צפויה להתכווץ השנה ב-0.6% ; התמ"ג של ערב הסעודית צפוי להתכווץ השנה ב-0.9%

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) מעריכה כי הצמיחה בקרב מדינות המזרח התיכון צפויה להתכווץ בכ-50% בשנה הנוכחית, וקוראת לממשלות האיזור להגדיל את ההוצאות הממשלתיות על מנת לעודד את הכלכלה.

הכלכלות של יצרניות הנפט הגדולות ביותר בעולם, ערב הסעודית, איחוד האמירויות וכווית, תתכווץ לאור הירידה במחירי הנפט שמביאה להאטה בייצור ולצמצומו של שוק האשראי. כך נכתב בדו"ח של ה-IMF על מדינות המזה"ת, שפורסם היום (א').

בשבוע שעבר (ו') מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביוני עלה ב-3.4% ונקבע על 58.63 דולר לחבית נפט גולמי, בבורסת הסחורות של ניו יורק. נזכיר כי ביולי אשתקד, זינק הנפט למחיר שיא של 147.27 דולר לחבית.

ערב הסעודית, הכלכלה הערבית החזקה ביותר ויצואנית הנפט הגדולה ביותר בעולם, צפויה להציג השנה גרעון תקציבי של 17 מיליארד דולר. הממשלה הסעודית מתכננת להוציא 400 מיליארד דולר במהלך חמש השנים הבאות על מנת לעודד את הכלכלה. התמ"ג של ערב הסעודית צפוי להתכווץ השנה ב-0.9%, לאחר שבשנה שעברה צמח ב-4.6%.

התמ"ג של איזור המזה"ת כולו צפוי לצמוח השנה ב-2.6%, לאחר גידול של 5.7% ב-2008. הכלכלה של איחוד האמירויות, צפויה להתכווץ השנה ב-0.6% לאחר גידול של 7.4% בשנה שעברה. התמ"ג של כווית צפוי להצטמצם ב-1.1% לאחר שבשנה שעברה צמח בקצב שנתי של 6.3%.