חטיבת ההדפסה וההדמיה של HP התחייבה למחזר מיליון טון של רכיבים אלקטרוניים עד 2010

חלק מראשי הדיו הממוחזרים הופכים לפגושים לרכב ; בקרוב תכריז HP בישראל על הארגון הראשון שאיתו תשתף פעולה לאיסוף מכלי דיו ריקים ושליחתם לחו"ל למיחזור ולהפיכה למוצרי פלסטיק

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

חטיבת ההדפסה של חברת HP פיתחה מדפסות טכנולוגיות חדשות ליישום מחויבותה לצמצום הנזקים הנגרמים מפליטת חומרים מזהמים והשימוש בחומרי גלם. בנוסף, החברה עושה שימוש בתהליכים המבטיחים שפסולת מחומרה ראשי דיו וטונרים של לייזר ימוחזרו ויעברו תהליך הפיכה לחומרים מהם ניתן לייצר מוצרים, כמו פגושים לרכב.

חטיבת ההדפסה של HP התחייבה למחזר כמיליון טון של ציוד ורכיבים אלקטרוניים ולשלש את כמות השימוש בחומרים הממוחזרים במדפסות הזרקת דיו חדשות עד 2010 (בהשוואה ל-2007). ב-2007 השתמשה HP בכ-4,000 טון פלסטיק ממוחזר (שווה ערך לכ-200 מכולות אשפה) לייצור ראשי דיו. בשנת 2007 מיחזרה HP כ-112.5 אלף טון של חומרה וראשי הדפסה.וב-2008 מיחזרה למעלה מ-250 מיליון ראשי הדפסה.

עד היום עברה HP את יעדי המיחזור שלה, של 500 אלף טון של ציוד אלקטרוני, ובכך הבטיחה את השגת היעד של מיחזור של כמיליארד ק''ג של חומרה עד לסוף 2010.

שלומי פרייס, מנכ"ל חטיבת ההדמיה וההדפסה של HP בישראל, מציין כי בישראל חלה התקדמות במודעות של הארגונים לאיסוף המיכלים הריקים ומיחזורם. "בקרוב נוכל להכריז על הארגון הראשון שאיתו נערוך שיתוף פעולה לאיסוף מכלי דיו ריקים ושליחתם לחו"ל למיחזור ולהפיכה למוצרי פלסטיק".

ב-1992 ניסחה HP תוכנית רשמית להגנה על הסביבה על מנת לצמצם את ההשפעות הסביבתיות של מוצריה באמצעות שימוש נכון יותר של חומרי הגלם, יכולות המיחזור ויעילות תהליכי האריזה שלהם. תפקידם של צוותי הסביבה של החברה הוא לזהות, לתעדף וליישם שיפורים על מנת לעמוד בדרישות הרגולטוריות ובמחויבותם האישית של עובדי HP ושל החברה כולה. בנוסף, HP התחייבה לצמצם את רמת הפחמן הדו-חמצני המופק מהמוצרים והפעילות של החברה, בשיעור של 25% (6 טון) עד ל-2010. כמו כן, התחייבה לשפר את יעילות השימוש באנרגיה של מדפסות דיו ולייזר ב-40% עד 2011.