תעשיית הבריאות האמריקנית במחווה לאובמה: מתכוונת לחסוך 2 טריליון דולר בהוצאות בעשור הקרוב

בתי חולים, חברות ביטוח בריאות, יצרניות תרופות ורופאים צפויים להודיע לנשיא ארה"ב שהם ימתנו מרצון את שיעור העלאת התעריפים בשנים הקרובות - על מנת לסייע לאובמה לממש את תוכנית ביטוח הבריאות החובה לכל אזרחי ארה"ב

תעשיית הבריאות האמריקנית, במחווה לברק אובמה, מתכוונת לחסוך 2 טריליון דולר בהוצאות בעשור הקרוב, כך מדווחת סוכנות הידיעות "AP". נציגי התעשייה צפויים להציע את הקיצוצים בעצמם לאובמה היום (ב').

בתי חולים, חברות ביטוח בריאות, יצרניות תרופות ורופאים צפויים להודיע לנשיא ארה"ב שהם ימתנו מרצון את שיעור העלאת התעריפים בשנים הקרובות - על מנת לסייע לאובמה לממש את תוכנית ביטוח הבריאות החובה לכל אזרחי ארה"ב. הצעד אמור ליצור מימון לביטוח בריאות לכ-50 מיליון אמריקנים נעדרי ביטוח כיום.

בכך צפוי להתגבר אובמה על הקושי שהציבו ארגוני הבריאות האמריקניים בפני ביל קלינטון, נשיא ארה"ב הקודם שתיכן לבצע מהפכה כוללת בביטוח הבריאות האמריקני. ההצעה אינה מבטלת את כל הקשיים בדרך להקמת מערכת בריאות חדשה במדינה, אולם היא סוללת את הדרך לשלם עבור הכיסוי הרפואי, והיא ממקמת את ארגוני הבריאות הפרטיים במדינה בעמדת השפעה לקראת חקיקת חוק בריאות ממלכתי בקונגרס.

ההצעה לאובמה צפויה להתקבל באמצעות מכתב רשמי מטעם 6 קבוצות פרטיות המבקשות לחסוך בשיעור העלאת התעריפים בכ-1.5% מידי שנה, מסרו פקידים בכירים בממשל לסוכנות הידיעות. נראה כי תנאי להגשת מכתב שכזה יהיה שמירה של אנונימיות הקבוצות.

כזכור, אובמה הציע רפורמה במערכת הבריאות האמריקנית בקווים מתאר, וביקש מבית הנבחרים האמריקני לעבוד על הפרטים ולהעביר את החקיקה עד סוף השנה. תוכניתו תבוסס על התשתית הקיימת, ולפיה מעסיקים, ממשלה ותושבי המדינה יחלקו יחדיו את האחריות לתשלום העלויות הרפואיות והטיפול הרפואי יסופק בנפרד. הממשלה תיטול, תחת מתווה זה, תפקיד נכבד יותר באמצעות סיבסוד הכיסוי לתושבים רבים יותר - תוך שהיא נוקבת באופן מופרש יותר בהגנות צרכניות.