טענות להפרת זכות יוצרים נגד צבי שיסל

היוצרת אגי פרידמן טוענת כי הסרט "יב"י", המוצג בפסטיבל דוקאביב כסרטו של שיסל, הוא פרי-עמלה

היוצרת אגי פרידמן מאיימת בנקיטת צעדים משפטיים נגד צבי שיסל ופטקה בן יהודה, אשר לטענתה הציגו את סרטה "יב"י", המוקרן בפסטיבל דוקאביב, כסרטו של שיסל. בהתראה שהוציא אמש בא כוחה עו"ד ברק בן שלום, לה צורפו מכתבים להנהלת פסטיבל דוקאביב ולאלון גרבוז, סינמטק ת"א, טוענת פרידמן כי השניים ניכסו את הסרט לעצמם, וכי הסרט יב"י המוצג בדוקאביב כסרטו של צבי שיסל, הנו פרי עמלה.

בן שלום כותב במכתב: "לפני מספר ימים נודע למרשתנו על דרך האקראי כי סרטה על המשורר יב"י ז"ל, שעליו עמלה 3 שנים תמימות, עומד להיות מוקרן במסגרת הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטארי ביום 15.5.09.

עיון באתר האינטרנט של הפסטיבל העלה לתדהמתה הרבה של מרשתנו כי סרטה מוצג במסגרת הפרסום באתר כסרטו של צבי שיסל, המתיימר להתהדר בקרדיט של במאי, תסריטאי ומפיק הסרט, כאשר שמה של מרשתנו שיצרה את הסרט במו ידיה נפקד כליל ואינו נזכר אפילו ברמז במסגרת הקרדיטים השונים שניתנו במסגרת הפרסום".

בשיחה ל"גלובס" אומר בן שלום כי פרידמן גם לא קיבלה תמורה כספית כלשהי על עבודתה, אך עניין זה מתגמד נוכח העוול שנגרם לה. בן שלום: "כזה עוול לא ראיתי הרבה זמן. הבנאדם משקיע 4 שנים בפרויקט, בסוף מנכסים את זה לעצמם מאחורי הגב". עוד טוען בן שלום כי מעורבותו של שיסל הייתה נמוכה, פחותה בהרבה משל מרשתו. בן שלום: "שיסל היה אסיסטנט שלה". בשעות אלה מנסה בן שלום למנוע את הקרנתו של הסרט.

מפסטיבל דוקאביב נמסר כי "הסרט התקבל לפסטיבל מטעמו של צבי שיסל, אשר אישר בחתימתו כי הוא בעל הזכויות בסרט ובעל ההשראה להציגו במסגרת הפסטיבל. הנהלת דוקאביב אינה נכנסת לכל מחלוקת הקשורה לזכויות בסרט".

נכון לכתיבת שורות אלה, עדיין לא ידוע אם הסרט יוקרן כמתוכנן.

מצבי שיסל ומפנחס בן יהודה לא התקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.