רון שראל לביהמ"ש: רו"ח שמעון ז'יטניצקי ופרופ' דוד גליקסברג קיפחו אותי בעסקת נדל"ן

טוען כי רוה"ח שלו לשעבר ופרקליטו לשעבר חתמו עמו על עסקה משותפת לרכישת קומה בבית טויוטה בת"א - אך כעבור מספר שנים נדהם לגלות, באמצעות משרד רו"ח חדש ששכר, כי שותפיו קיפחו אותו במשך כל השנים

איש העסקים רון שראל וחברת ביוסרג'יקל שבשליטתו תובעים בבית המשפט המחוזי בתל-אביב כ-3.1 מיליון שקל מרואה החשבון שלו לשעבר, שמעון ז'יטניצקי, ומפרקליטו לשעבר, עו"ד פרופ' דוד גליקסברג, ומחברות שבשליטתם. זאת בטענה כי קיפחו אותו במסגרת עסקה משותפת לרכישת קומה בבית טויוטה בתל-אביב.

באמצעות עוה"ד עדו אורלנסקי ואלעד איזנברג ממשרד אורלנסקי, איזנברג, מוזסון ושות' טוען שראל, כי בשנת 1997 הציעו לו רו"ח ז'יטניצקי ופרופ' גליקסברג, שהיו אז אנשי אמונו, להיות שותפים שווים בעסקה בה רכשו את קומה 11 (לה הוצמדו 2 מחסנים ו-18 חניות) בבניין המשרדים שברחוב יגאל אלון, תמורת 2.1 מיליון דולר. הם אמרו לו כי אין צורך בעורך דין המתמחה בנדל"ן, שכן "גליקסברג הכין הסכם מצוין עבורך".

שראל טוען כי השקיע את ההון הראשוני שנדרש - 700 אלף דולר - כהלוואת בעלים, אך שותפיו הפרו את התחייבותם, ובמקום להעמיד הלוואות אישיות למימון חלקם בהשקעה - הם השתמשו בהשקעתו כדי לקחת הלוואות מהבנק באמצעות החברה עצמה. כבטוחה, הם משכנו לטובת הבנק את כל הקומה שנקנתה.

הלוואות פרטיות

לדבריו, כעבור מספר שנים נדהם לגלות, באמצעות משרד רואי חשבון חדש ששכר, כי שותפיו קיפחו אותו במשך כל השנים. כך, למשל, גילה כי לא רק שאינו מקבל כל תשואה על השקעתו - אלא שהוא אפילו אינו מקבל את חלקו בתקבולי השכירות של הנכס, מכיוון שאלה הופנו על-ידי זי'טנצקי וגליקסברג להשבת ההלוואות הפרטיות שנטלו למימון חלקם בהשקעה.

התוצאה, טוען שראל, היא שכיום, למעלה מ-10 שנים אחרי העסקה, השקעתו ירדה בפועל לטמיון בנכס שממושכן "עד צוואר" בגין ההלוואות הפרטיות שלקחו שותפיו לעסקה, מבלי שקיבל תשואה על השקעתו, והכל בניגוד להתחייבויות מפורשות של שותפיו ואנשי אמונו לשעבר. לדבריו, הם הפרו את התחייבויותיהם כלפיו, הן כנושאי משרה בחברה והן כרואי החשבון וכעורכי הדין שלו.

עוד נטען כי ז'יטניצקי, שניהל את החברה שהוקמה לרכישת הנכס, שימש כרואה החשבון שלה תוך גביית שכר-טרחה מופרז, ואף מיקם את משרד רואי החשבון המפואר שלו בנכס, שאת רכישתו מימן שראל.

שראל מבקש מבית המשפט סעד להסרת הקיפוח, להצהיר כי הוא זכאי לקבל את התשואה שהבטיחו לו שותפיו בגין השקעתו, ולחייבם להעביר לו את חלקו בתקבולי השכירות.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1523/09).