בתזמון מתבקש: גוגל מייעלת את מנוע החיפוש ומשיקה כלי חיפוש חדשים

חשיפת כלי החיפוש החדשים מגיעה שלא במקרה, על רקע הציפייה להשקת מנוע החיפוש החדש Walfram Alpha ■ כלי החיפוש החדשים של גוגל מהדקים את הקשר בין חיפוש באמצעות הטלפון הסלולרי והמחשב האישי

סביר להניח שלא במקרה הציגה גוגל השבוע שורה של כלי חיפוש חדשים האמורים לסייע לגולשים להשתמש במנוע החיפוש שלה. בסקירה לעיתונות שהתקיימה במטה החברה בקליפורניה הדגימו נציגיה את השימוש בכלי החיפוש החדשים שמהדקים את יחסי הגומלין בין חיפוש באמצעות הטלפון הסלולרי וחיפוש באמצעות המחשב האישי, וכן מאפשרים חיפוש אוטומטי של מונחים והצגה של מפורטת יותר של תוצאות החיפוש.

חשיפת שורת כלי החיפוש החדשים מגיעה שלא במקרה, על רקע הציפייה של שוק האינטרנט להשקת מנוע החיפוש החדש Walfram Alpha, עליו דווח השבוע, המתוכנן לספק מענה מדוייק למונחי החיפוש שיוזנו אליו.

החברה הציגה גם כלי המאפשר לגולשים לצפות בתוצאות החיפוש המתוארכות ל-24 השעות האחרונות או לשבוע האחרון.

בצעד שנראה כיישור קו עם המגמות הרווחות כיום ברשת, הודיעו בחברה כי תוצאות החיפוש יתבססו במידה ניכרת על פרסומים בבלוגים ואתרי חדשות, במטרה להעניק לגולשים נקודת מבט רחבה על נושאים מסויימים. את ההשראה לכך שאבה גוגל ממוצרי החיפוש "בזמן אמת" דוגמת זה שמציע אתר המיני-בלוגינג טוויטר, שמאפשר למשתמשיו לאתר נושאים דקה בלבד לאחר שעודכנו באתר.

כמו-כן, יאפשרו בגוגל לגולשים סיווג של תוצאות החיפוש על-פי המדיה שלהן, כך למשל יוכלו לבחור למשל בהצגת סרטוני וידיאו בלבד.

יישום חדש שנמצא עדיין בפיתוח יוכל לזהות את הגולש כאשר הוא מבצע חיפוש מקוון באמצעות הטלפון הסלולרי שלו ולהתאים את התוצאות המבוקשות על סמך חיפושים קודמים שערך במחשבו האישי. כלי אחר בשם Google Squared יאפשר הצגת מידע החיפוש באופן רוחבי על גבי הצג. "הכלים אותם אנו מציגים היום מאפשרים דרכים חדשות לחיפוש מקוון שלא היו אפשריות עד היום" אמרו בגוגל.

מנוע החיפוש המתחרה החדש Walfram Alpha, מתוכנן לספק מענה מדוייק למונחי החיפוש ומתוכנן לתת מענה ל-175 מיליון שאלות חיפוש מדי יום. *