כלכלני דויטשה בנק: כלכלת ישראל היא אחת מהכלכלות היציבות ביותר באיזור אפריקה, אירופה והמזרח התיכון

בדויטשה בנק צופים כי בנק ישראל יותיר את שיעור הריבית בישראל בשפל של 0.5% וימשיך בתוכנית הרכישה של אג"ח ממשלתי - מגמות שיחלישו את השקל ■ בדויטשה ציינו לטובה את יציבות המערכת הבנקאית בישראל

כלכלני דויטשה בנק ערכו ביקור בישראל בשבוע שעבר ובו נפגשו עם בכירי האוצר ובנק ישראל. כלכלני הבנק מעריכים כי כלכלת ישראל היא אחת הכלכלות היציבות ביותר מבין מדינות ה-EMEA (מדינות אירופה, אפריקה והמזרח התיכון).

כלכלני הבנק הגרמני מציינים לטובה את יציבות המערכת הבנקאית בישראל. הכלכלנים ציינו כי הבנקים אינם מצליחים לפצות על הירידה החדה באשראי החוץ בנקאי שממשיך להיות בעייה חמורה. בנוסף, ציינו בדויטשה, כי נראית האטה בקצה ההידרדרות של המשק הישראלי בדמות נתוני מאקרו שמשתפרים בהדרגה.

בדויטשה בנק צופים כי בנק ישראל יותיר את שיעור הריבית בישראל בשפל של 0.5% וימשיך בתוכנית הרכישה של אג"ח ממשלתי, שתי מגמות שיחלישו בעתיד הקרוב את המטבע המקומי.

בבנק הגרמני ציינו כי לחץ של מפלגות בקואליציה והלחץ של ההסתדרות והתעשיינים הובילו להרחבה של מסגרת התקציב מעל לצפי, חדשה לא מעודדת למשקיעים בישראל, יעד הגירעון של 2009 העומד על 6% ויעד הגירעון ל-2010 שעומד על 5.5% מוכיחים כי היקף החוב של ישראל אמור להידרדר לרמות שהיו בשנים 2005-2006.