האם תגלית הגז הבאה תהיה גדולה יותר מתמר? בנובל אנרג'י אופטימיים ומזהים את הפוטנציאל הראשוני

דלק קידוחים דיווחה כי אושרה תוכנית העבודה לביצוע סקרים סייסמיים תלת מימדיים ברישיונות רציו-ים לאחר שבסקרים סייסמיים דו מימדיים זוהו מספר פרוספקטים פוטנציאליים שעשויים להיות גדולים יותר מזה שהתגלה בתמר

חברת דלק קידוחים פרסמה הבוקר (ה') כי אושרה תוכנית העבודה לביצוע סקרים סייסמיים תלת מימדיים ברישיונות רציו-ים, לאחר שבבדיקות דו מימדיות ראשוניות שביצעה נובל אנרג'י זוהו בהם מספר פרוספקטים פוטנציאליים אשר עשויים להיות אף גדולים יותר מזה שהתגלה במבנה תמר.

שלב א' של תוכנית העבודה צפוי להתבצע במחצית השניה של שנת 2009 , להשתרע על פני שטח של כ- 2,307 קמ"ר בעלות כוללת של כ- 20 מיליון דולר, מתוכה תישא השותפות בכ- 5 מיליון דולר. שלב זה נועד לכסות פרוספקטים פוטנציאליים ברשיונות "עמית", "רחל", "אלון "B ו"אלון "A ובחלקים מרשיונות "חנה", "דוד" ו"ערן". שלב ב' של תוכנית העבודה עשוי להתבצע בשנת 2010 ולהשתרע על שטחים נוספים ברשיונות רות, אלון ורציו-ים.

מנהלי חברת נובל אנרג'י, חברת האם של מפעילת הרשיונות הנ"ל, ציינו בשיחות עם משקיעים, כי בהתבסס על הסקרים הסייסמיים הדו-מימדיים הקיימים, זוהו ברשיונות הנ"ל מספר פרוספקטים פוטנציאליים (Leads) בגדלים שונים, כאשר לחלקם פוטנציאל להיות גדולים יותר ממבנה תמר.

לדברי מנהלי נובל אנרג'י, במידה והסקרים שיבוצעו יניבו תוצאות חיוביות, אשר יזהו פרוספקטים ראויים לקדיחה, יישקל ביצוע קידוחי אקספלורציה נוספים בשנים 2010-2011.

בדיווח מדגישה החברה כי המידע הינו מידע צופה פני עתיד, וכי ההערכות וההשערות שנמסרו ע"י מנהלי נובל שפורסמו היום, הן ראשוניות ובלתי מחייבות. השותפות לא ביצעה הערכה או בדיקה עצמאית של הנתונים שנמסרו ע"י נובל. ההערכות הנ"ל צפויות להתעדכן ככל שיצטבר מידע גיאולוגי נוסף ו/או כתוצאה ממכלול של גורמים בלתי צפויים הקשורים בחיפושי נפט וגז.

נציין כי זכויות הנפט באיזור הוענקו לשותפות רציו חיפושי נפט לפני כשנתיים. במהלך 2007 ו- 2008 מכרה רציו 85% מהזכויות ב"רציו ים" לנובל ,דלק ואבנר . הגופים האלה מבצעים מאז במשותף סקרים סייסמיים בשטח שנקרא בעבר "רציו ים", כאשר המפעיל היא חברת נובל. השליטה ברציו נמצאת במשותף בידי משפחות לנדאו ורוטלוי.

באזור אותרו מספר מבנים המסוגלים להכיל גז ונפט. כאמור בולט במיוחד הוא המבנה הידוע בשם "לוויתן", הגדול משמעותית ממבנה תמר שעליו בוצע קידוח "תמר 1". לרציו זכויות נפט נוספות בים וביבשה. בין השאר מחזיקה רציו בכ- 12% בקידוח הימי המסוגל להפיק גז בשם " אור1 " הנמצא בסמוך לשדה הגז המפיק "מרי B ". קידוח זה יחובר בעתיד למערכת ההפקה של מרי B.

בהוצאות הסקר הנוכחי השקעתה של חברת רציו תהיה 2.25 מיליון דולר כפי שנמסר הבוקר בדיווח מיידי לבורסה.