רבד רוכשת 50% ממתחם משרדים בדרום אנגליה לפי שווי של כ-350 מיליון שקל

תרכוש מחצית ממתחם הכולל 5 בניינים ■ דמי השכירות משקפים תשואה שנתית של כ-8% נטו על מחיר הרכישה ותשואה שנתית של מעל 12% על ההון העצמי המושקע בעסקה

חברת רבד , שבשליטת איש העסקים הישראלי, יגאל אהובי, רוכשת 50% ממתחם משרדים בדרום אנגליה לפי שווי של כ-350 מיליון שקל.

החברה הודיעה כי תרכוש מחצית ממתחם הממוקם בפארק העסקים Solent Business Park במחוז המפשייר שבאנגליה, על הכביש המהיר M27, המחבר בין קאדנם וסאות'המפטון. דמי השכירות בבניין משקפים תשואה שנתית של כ-8% נטו על מחיר הרכישה ותשואה שנתית של מעל 12% על ההון העצמי המושקע בעסקה.

המתחם, שכולל חמישה בניינים בשטח נטו של כ-24 אלף מ"ר, מושכר לשוכר יחיד והוא הפיקוח האווירי הראשי בבריטניה, National Air Traffic Services, שבמחציתו מוחזק על ידי ממשלת בריטניה ובמחציתו על ידי חברות תעופה בריטיות. שכר הדירה הוא 17 ליש"ט למ"ר נטו לחודש, כלומר, שכר הדירה השנתי הוא כ-30 מיליון שקל. תקופת השכירות תימשך לעוד 14 שנה, עד 2023.

המוכרת היא גוף מוסדי בחלקו, ששייך ל-Prudential. בנייני המתחם מתנשאים לגובה של חמש קומות כל אחד ובמתחם 950 מקומות חנייה.

רבד צופה כי תוך ארבע שנים היא תחזיר כ-50% מההשקעה ברכישה. בהתאם לחוזה השכירות יעודכנו דמי השכירות אחת לחמש שנים כלפי מעלה בלבד והעדכון הקרוב אמור לחול בנובמבר 2010.

לצורך מימון העסקה אושרה לרבד הלוואה ל-14 שנים מבנק בריטי כשהיקף ההלוואה מסתכם בכ-265 מיליון שקל בריבית של כ-6%, כך שסך ההון העצמי שנדרש לביצוע העסקה, לרבות עלויות נלוות, עומד על כ-100 מיליון שקל וחלקה של החברה בו יעמוד על 50%, המהווים כ-50 מיליון שקל.

ה-Solent Business Park משתרע על פני יותר מ-140 אלף מ"ר נטו (יותר מ-200 אלף מ"ר ברוטו) והוא מאכלס כ-40 עסקים מענפים שונים. לאחרונה דווח בבריטניה על מגמה שבה עסקים רבים פנו לפארקי עסקים שמחוץ לערים - מגמה שממנה הרוויח ה-Solent Business Park.

לדברי מנכ"ל רבד, אריאל אבן, "השוכר הוא מאוד איכותי ורמת הסיכון שלו נמוכה. השוכר מוחזק בחלקו לממשלה ובחלקו לחברות תעופה. השוכר אחראי על כל הפיקוח האוויר ועל התעופה האזרחית בבריטניה. יכול להיות שמחר יעבור הפיקוח האווירי לידיים אחרות, אבל לא יכול להיות מצב שבו הוא יפסיק להתקיים. בגוף השוכר עובדים כ-1,500 איש וזהו המטה הראשי של השוכר, לכן אין סבירות רבה שיעזוב גם לאחר סיום החוזה. אנחנו נכנסים היום להסכם ששכר הדירה הנוכחי בו הוא סביר, אבל יש סיכוי לא רע ששכר הדירה יעלה בהמשך. גם אם הוא לא יעלה יש לנו ארבע שנים שבהן נראה תשואה נטו של למעלה מ-12% לכסף שהשקענו וזה בלי ששכר הדירה יעלה".