מחזיקי האג"ח של לידר לחברה: "החזירו דיבידנדים; רכישות חוזרות בוצעו כשהיה ספק ביכולת החברה לעמוד בהתחייבויות"

לידר השקעות נדרשת לשלם בסוף החודש 56 מיליון שקל, שהם 22.7% מהקרן והריבית השנתית על האג"ח, ובשנה הקרובה תצטרך לפרוע אשראי בהיקף 158 מיליון שקל

האווירה מתחממת לקראת אסיפת האג"ח של לידר החזקות והשקעות שתתקיים ביום א' בבוקר - מחזיקי האג"ח דורשים מבעלי השליטה בחברה - יצחק שרם, יאיר פודים ורובין צימרמן להחזיר דיבידנדים שחולקו מדי שנה למרות ההפסדים וההידרדרות.

עורך הדין גיא גיסין, המייצג את מחזיקי האג"ח, ציין במכתב ששלח אמש ללידר כי קיים ספק אם חלוקות הדיבידנדים עמדו בהוראות. עוד טען כי הוצאות ההנהלה והכלליות הגיעו להיקף אדיר שאינו תואם את תוצאות הפעילות, וכי רכישה חוזרת של אג"ח ומניות בוצעה כשהיה קיים ספק ביכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה.

בשבוע שעבר פרסמה לידר הצעה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. לידר נמצאת במו"מ עם בנק לאומי לקבלת אשראי בהיקף של 100 מיליון שקל, כאשר 40 מיליון שקל מתוכם מיועדים למחזור אשראי של הבנק ו-60 מיליון שקל מיידים לפירעון איגרות החוב של החברה.

העיתוי של פרסום הצעת ההסדר הכעיס את המוסדיים, כיוון שלטענת עו"ד גיסין, בדו"חות הכספיים האחרונים שפורסמו בחודש מארס החברה ציינה שאין חשש סביר שהחברה לא תעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות.

לידר גייסה לפני ארבע שנים 258 מיליון שקל בריבית של 4% בלבד. לידר השקעות נדרשת לשלם בסוף החודש 56 מיליון שקל, שהם 22.7% מהקרן והריבית השנתית על האג"ח, העומדת על 4%. במהלך השנה הקרובה תצטרך לידר לפרוע אשראי בהיקף של 158 מיליון שקל, וספק רב אם תצליח לעמוד בכך ללא מימוש נכסים או הסדר חוב.

את שנת 2008 סיימה לידר בהפסד ענק של 166.3 מיליון שקל ועם תזרים מזומנים שלילי בסך 47.5 מיליון שקל. רמת המינוף של לידר גבוהה למדי. ההון העצמי שלה עומד על 324 מיליון שקל, והוא מהווה 24% מתוך סך המאזן. לחברה חובות בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקל לבנקים ולמחזיקי האג"ח.

לידר השקעות מחזיקה במספר חברות, בהן גרינסטון תעשיות, בית ההשקעות לידר שוקי הון ולידר נדל"ן. כל פעילויות החברה מפסידות, מלבד לידר שוקי הון. לידר החלה לאחרונה במימושים כדי להגדיל את רמת הנזילות שלה. בחודש שעבר אמנם מימשה לידר את החזקתה (9.5%) בפולאר השקעות תמורת 18.3 מיליון שקל, והשבוע מכרה 22.5% מקרן ספרה תמורת 5.9 מיליון שקל.