הצפון נגד הדרום :מחריף הקרע הפנימי בוועד עובדי חברת החשמל בעקבות הכוונה לחדש המו"מ על הרפורמה

הוועד הארצי, בראשות מיקו צרפתי, הוציא הודעה נגד ראשי הוועד הצפוני בעקבות פיצוץ הישיבה עם פרידמן ולסקר " ■ הוועדים הצפוניים בתגובה: "לא נסבול את המדיניות הכושלת וההרסנית של צרפתי"

מעמיק הקרע הפנימי בוועד עובדי חברת החשמל על רקע הכוונה לחידוש המו"מ על הרפורמה בחברה. לאחר שחברי הוועד הצפוני פוצצו את הדיון עם היו"ר מוטי פרידמן והמנכ"ל, עמוס לסקר, על המתווה לחידוש המו"מ על הרפורמה, פרסם אתמול הוועד הארצי, בראשות היו"ר מיקו צרפתי, תגובה חריפה נגד ראשי הוועדים בצפון.

פיצוץ הישיבה גרם למבוכה רבה לצרפתי ומהווה ערעור על מנהיגותו, זאת לאחר שגם סיכום קודם בינו לבין לסקר לא אושר בגלל התנגדות חלק מהוועדים במחוז הצפוני.

בהודעה שפרסם דובר הוועד נמסר כי "יש שלושה משתפי פעולה המשרתים את ההנהלה לטובת טרפוד הסכמים. נגד אותם שלושה יינקטו צעדים חמורים ביותר. לא נסבול שיתוף פעולה בינם לבין גורמי ההנהלה - גם אם הם מסווים במעטה של דאגה לעובדים", נמסר מפי גורמים בארגון העובדים.

ההודעה לא נקבה בשמות אולם היא מתייחסת בעקיפין לחברי הוועד הצפוני, בראשות היו"ר יעקב דבידה, יו"ר וועד המהנדסים, יעקב חי ויו"ר וועד הטכנאים, חנן דגן.

חברי הוועד הצפוני התנגדו לחידוש המו"מ על השינוי המבני בטרם התקיים על כך דיון רשמי במזכירות הארצית.

בתגובה שיגר היום וועד המהנדסים מכתב חריף לעובדים התוקף את התנהלותו של צרפתי, "מייד לאחר הישיבה פנו פרידמן ולסקר לעופר עיני על מנת שישליט סדר בוועד וכנראה כדי שיעזור לשותף שלהם, היו"ר צרפתי, להכניע את חברי הוועד הסוררים שכל אשמתם מסתכם ברצונם לממש זכות יסוד - להעלות נושא לסדר היום ולהשמיע את דברם בישיבה", נכתב.

בוועדי המהנדסים ציינו כי הם רואים בחומרה את העובדה ש"כספי העובדים שנתרמו למאבק ברפורמה משמשים בפועל כנגד חברי הועד המתנגדים למדיניות הקלוקלת, הכושלת וההרסנית של היו"ר צרפתי. "משרתיו" של צרפתי מייחסים בעורמה לחברי וועד את מה שצרפתי עושה בפועל מזה זמן רב - שתוף פעולה עם ההנהלה".

יו"ר הוועד הצפוני בחברת החשמל, יעקב דבידה, מסר אתמול כי "אם פרידמן ולסקר רוצים לנהל מו"מ עם עצמם, זה בסדר. בחברת החשמל מי שינהל את המו"מ יהיו העובדים. אנחנו לא נקבל עמדות שהוכתבו מראש בטרם התקיים על כך דיון במזכירות הארצית".
מהוועד הארצי נמסר אמש כי ההודעה שפרסם אינה מתייחסת לדבידה, אלא לגורמים אחרים בוועד הצפוני.

פרידמן הציע לחדש את המו"מ מהנקודה בה הופסק בשנת 2008, אז הגיעו הצדדים להסכם הבנות לא רשמי שכלל את חלק מתחנות הכוח באופן הדרגתי. פרידמן הזהיר בדיון סגור של ההנהלה כי אם הרפורמה שוב לא תיושם יהיה צורך להגדיל את מספר המפוטרים ל-3,000 עובדים, שהם כ-30% מכוח האדם בחברת החשמל.