איציק שרם לבעלי האג"ח של לידר השקעות: "כל ה'עליהום' על המיליונים שלקחנו - לא לקחתי כלום"

יו"ר לידר השקעות: "לא הייתי משקיע בחברה אם הייתי חושב שזה מקרה אבוד" ■ יאיר פודים: "אני מוכן להשקיע את כל מרצי כדי שמחזיקי האג"ח יקבלו את כספם" ■ מסלול הנפילה של איציק שרם

"אני מצטער שאנו יושבים פה היום. לאחר מו"מ ממושך הגענו להסדר עם בנק לאומי שיזרים 60 מיליון שקל נוספים. אני רוצה להבהיר שמימיי לא קיבלתי אגורה או מענקים או כל סוג אחר של כסף מחברת לידר. כל ה'עליהום' על המיליונים שלקחנו - לא לקחתי כלום, ואת כל הבונוסים שקיבלתי מהחברה האם השקעתי בחזרה בחברה" - כך אמר היום (א') יו"ר הדירקטוריון של לידר השקעות, איציק שרם, באסיפת בעלי האג"ח.

"אני מאמין שנכסי החברה טובים, כי כבר ביצענו הפרשות גדולות בגין ירידת ערך. אני מקווה שכאשר העולם ישתנה קצת נראה ערך משמעותי בנדל"ן, כי שאר הפרמטרים בחברה מתפקדים טוב. לא הייתי משקיע בחברה אם הייתי חושב שזה מקרה אבוד", אמר שרם.

יאיר פודים, מנכ"ל החברה, אמר: "אנו בעיצומו של משבר כלכלי קשה שהתעצם עם קריסת ליהמן ברדרס. עשינו מאמצים לממש נכסים בחו"ל ובארץ. היו הרבה נסיונות לממש נכסים בחו"ל, אך הם עלו בתוהו, בעיקר כיוון שהרוכשים הפוטנציאליים לא הצליחו לגייס את ההון הנדרש. נפגשנו עם מוסדיים, ראינו הסדרי אג"ח, ואנו מוכנים להיכנס למתווה דומה לזה שהיה בגמול: פריסת תשלומים והעברת אקוויטי למחזיקי האג"ח".

פודים המשיך: "הקמתי את לידר לפני 18 שנה, וחלק מהנוכחים יודעים כמה החברה יקרה לי וקרובה לליבי ואעשה הכול להציל אותה. כל מה שקיבלתי בחברה לא השקעתי בעסקים אחרים. השקעתי בחברות בקבוצה בדרכים שונות כ-20 מיליון שקל בשנים האחרונות. אני מוכן להשקיע את כל מרצי כדי שמחזיקי האג"ח יקבלו את כספם. אין לנו שום כוונה למשוך זמן".

לידר נמצאת במו"מ עם בנק לאומי לקבלת אשראי בהיקף של 100 מיליון שקל, כאשר 40 מיליון שקל מתוכם מיועדים למחזור אשראי של הבנק ו-60 מיליון שקל מיידים לפירעון איגרות החוב של החברה. בתחילת החודש פרסמה החברה במפתיע הצעה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח. לידר גייסה לפני ארבע שנים באמצעות הנפקת אג"ח 258 מיליון שקל בריבית של 4% בלבד. בסוף החודש היא נדרשת 56 מיליון שקל, שהם 22.7% מהקרן והריבית השנתית על האג"ח, העומדת על 4%. במהלך השנה הקרובה תצטרך לידר לפרוע אשראי בהיקף של 158 מיליון שקל.

כל פעילויות החברה מלבד לידר שוקי הון מפסידות. את השנה החולפת סיימה לידר בהפסד ענק של 166.3 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי של 47.5 מיליון שקל. ההון העצמי שלה עומד על 324 מיליון שקל, והוא מהווה 24% מתוך המאזן. לחברה חובות בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקל לבנקים ולמחזיקי האג"ח. לידר החלה לאחרונה בסדרה של מימושים כדי להגדיל את רמת הנזילות שלה. בחודש שעבר מימשה את החזקתה (9.5%) בפולאר השקעות תמורת 18.3 מיליון שקל, והחודש מכרה 22.5% מקרן ספרה תמורת 5.9 מיליון שקל.