ברקליס קפיטל בתחזית לנתוני מאקרו של השבוע הקרוב ברחבי העולם: מדד המחירים ליצרן באירופה יגיע לשיא של 6 חודשים

[למדור שוקי עולם] שיעור התמ"ג ביפן צפוי להתכווץ ב-5.2% בחישוב הרבעון הראשון של שנת 2009 ■ רון אייכל, ממיטב בית השקעות, מסכם את השבוע שהיה

ברקליס קפיטל בתחזית על נתוני מאקרו חשובים בעולם לשבוע הקרוב:

בארה"ב: שיעור התחלות הבנייה בארה"ב לחודש אפריל יירד ב- 2%, בהמשך לנסיגה חודשית של 10.8% במארס. בברקליס צופים כי התחלות הבניה ליחידות חד משפחתיות, ששמרו על יציבות מאז ינואר, יציגו עלייה מסויימת, בעוד שהתחלות הבניה של יחידות רב משפתחיות ימשיכו לרדת.

באירופה: המשך שיפור במדד ה-PMI האירופי במגזרי השירותים ל-44.6 נקודות מ-43.8 נקודות באפריל. תחזית השוק היא לתוצאה של 44.5 נקודות. ענף הייצור צפוי לעלות ל-37.5 נקודות מ-36.8 נקודות באפריל, כאשר תחזית השוק היא לתוצאה של 38.4 נקודות.

בבריטניה: מדד המחירים לצרכן (CPI) לחודש אפריל צפוי לעמוד על קצב שנתי של 2.4%, לעומת 2.9% בחודש שעבר.

באסיה: שיעור התמ"ג ביפן צפוי להתכווץ ב-5.2% בחישוב הרבעון הראשון של שנת 2009. הבנק המרכזי של יפן (BOJ) צפוי לקיים ישיבה של הועדה המוניטרית ב-21 ו-22 למאי.

רון אייכל, ממיטב בית השקעות, מסכם את השבוע שהיה:

שוקי המניות נסחרו בשבוע המסחר האחרון בנטייה לירידות שערים. שילוב של ראלי הנמשך מספר שבועות לפיו שוק המניות העולמי עלה בכ-28% עם דיווחים כלכליים חלשים הביאו לשינוי במגמה.

יחד עם זאת, ולמרות שלדעתנו הראלי היה מוגזם, ושמחירי המניות לא מצדיקים ראלי, אנו לא מצפים למפולת, מקסימום תיקון טבעי של השוק. עדות לכך שאין כאן עלייה הרמת המדרגה ברמת הסיכון של השווקים הפיננסים ניתן לראות ברמת ה-VIX אשר חתם את השבוע ברמה של 33.1% ואם שוקי הכספים אשר המשיכו להציג שיפור בשבוע האחרון (להרחבה, ראה את פרק האג"ח).

יתר על כן, הסקטורים הדפנסיביים שלטו השבוע, תוך שהם מניבים תשואה עודפת על מדד ה-S&P 500 שאיבד 5% מערכו. לדוגמא, מניות מוצרי הצריכה ירדו ב-0.6% ומניות שירותי הבריאות איבדו 1% מערכן. זאת, לעומת ירידה של 7.2% המדד מניותיהן של המוצרים בני-הקיימא.

בראיה קדימה, אנו מעריכים כי השווקים יתאפיינו בהיעדר מגמה ברורה בתקופה הקרובה, תוך שימת לב מיוחדת לאינדיקטורים המאקרו-כלכליים.

יתר על כן, הואיל ואי-הבהירות לגבי הסביבה הכלכלית היא עדיין גבוהה ואנו בעיצומו של תהליך התמתנות בביקושים המכירות הקמעוניות פחתו בחודש אפריל ב-0.4%, לעומת רמתן במארס אנו לא צופים לשיפור בסביבה העסקית ובהתאם בדוחות של החברות הציבוריות ברבע השני, וככל הנראה גם בשלישי. לפיכך, יש להמשיך ולהתמקד בחברות חסינות, בעלות תזרים מזומנים חזק המסוגלות להתמודד עם ירידה חדה בביקושים.