רפאל תספק לחיל הים האמריקני מערכות לוחמה נגד איומי טרור מהים ב-48 מיליון דולר

מדובר בעמדות נשק ימיות מסוג "מיני טייפון", הנמצאות בשימוש מספר רב של מדינות, לרבות בחיל הים האמריקני שמבחינתו מדובר בהמשך הצטיידות במערכות ימיות

רפאל זכתה במכרז של חיל הים האמריקני לאספקת עמדות נשק ימיות מסוג "מיני טייפון", ב-48 מיליון דולר. בשלב הסופי של המכרז גברה על חברות בינלאומיות כמו קונגסברג הנורבגית.

מערכת "מיני טייפון" כוללת עמדת נשק ימית קלת משקל, מדויקת ומיוצבת, הנשלטת מרחוק ומיועדת לשימוש תותחי ספינות בעלי קוטר בינוני. המערכת מיועדת ללחימה כנגד איומי טרור מהים, ומרפאל נמסר, כי היא נמצאת בשימוש מספר רב של מדינות, לרבות בחיל הים האמריקני. כלומר, מדובר בהמשך הצטיידות במערכות לים, כשבידי חיל הים האמריקני נמצאות גם מערכות טייפון, הגדולות יותר.

מעבר להשתתפות במכרזים כמו זה המדווח, מקיימת רפאל גם שיתופי פעולה שבהם מהווה BAE את הקבלן הראשי בתחום עמדות הנשק, והחברה הישראלית משמשת כקבלן משנה.

עוד נמסר מהחברה, כי ברשותה מגוון רחב של עמדות נשק נשלטות, ימיות ויבשתיות, המתאימות להפעלה על שריוניות קלות, ספינות שונות, מגדלי תצפית תוך שימוש במגוון רחב של סוגי נשק קל.

רפאל כבר מכרה מאות עמדות נשק ימיות ויבשתיות, ובנוסף לצה"ל הן נמצאות בשימוש גם בארצות-הברית, אנגליה, אוסטרליה, קנדה ומדינות נוספות.

"הזכייה במכרז מהווה הבעת אמון מתמשכת של הצי האמריקני במערכות רפאל בכלל ובמערכת הטייפון בפרט", אמר גיורא כץ, סמנכ"ל וראש מנהל הגנה ברפאל, בהמשך לזכייה בחוזה.