חברת החשמל ממשיכה להפסיד מיליוני דולרים בגלל העיכוב במעבר תחנת הכוח "חגית" לגז טבעי

למרות שהעיצומים הופסקו לפני עשרה ימים, התחנה עדיין מופעלת בסולר - הסיבה: המומחים מסימנס מתעכבים ■ חברת החשמל: "החברה מפעילה לחץ כבד על סימנס כדי לזרז את הגעת המומחים"

חברת החשמל ממשיכה להפסיד מיליוני דולרים בגין העיכוב במעבר תחנת הכוח "חגית" סמוך ליוקנעם לשימוש בגז טבעי. ל"גלובס" נודע כי למרות שהעיצומים בחברה הופסקו לפני כ-10 ימים, ההפעלה של תחנת הכוח "חגית" בגז טבעי ממשיכה להתעכב. התחנה מופעלת כיום בסולר.

הסיבה לעיכוב היא שמומחים מטעם ספקית הציוד, חברת סימנס מגרמניה, שאמורים לאשר את הפעלת התחנה בגז טרם הגיעו לארץ. חברת החשמל טענה בזמן העיצומים כי העיכוב בהפעלת תחנת "חגית" בגז טבעי מסב לחברה נזק של כמיליון דולר ביום.

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי החברה לוחצת על סימנס לזרז את הגעת המומחים שנאלצו לעזוב בגלל עיצומי העובדים. "לחברת החשמל אינטרס מובהק לסיים את מעבר תחנת הכוח "חגית" לשריפת גז טבעי. מומחי חברת סימנס שאמורים לאשר את הפעלת התחנה בגז, היו בארץ בזמן עיצומי העובדים ולאחר המתנה ממושכת הם עזבו את הארץ. חברת החשמל הזמינה את המומחים לשוב ולהגיע לארץ, וקיבלה תשובה שכעת הם עסוקים במשימות אחרות ואינם זמינים, ולפיכך עלינו להמתין להגעתם. חברת החשמל מפעילה לחץ כבד על סימנס כדי לזרז את הגעת המומחים".

בכירים בארגון העובדים מסרו בתגובה כי "מצערת העובדה שהנהלת חברת החשמל שוב מנסה לגלגל את האשמה כלפי ציבור העובדים למרות שמדובר בנושא שבאחריותה. לחברה היה מספיק זמן להיערך להזמנת המומחים".