אדלר-חומסקי זכה בתקציב הפרסום של רשת האופנה GAP

(עדכון) - על תקציב GAP התמודדו גם משרדי הפרסום גלר-נסיס וגיתם BBDO, שאינם מטפלים כיום בתקציבי אופנה כלשהם

אדלר-חומסקי&ורשבסקי יטפל בתקציב רשת האופנה GAP. ל"גלובס" נודע כי נציגי הרשת בישראל סיכמו עם המשרד כי יקבל את התקציב לטיפולו.

על תקציב GAP התמודדו גם משרדי הפרסום גלר-נסיס וגיתם BBDO, שאינם מטפלים כיום בתקציבי אופנה כלשהם. גלר-נסיס איבד לפני מספר שבועות את תקציב קבוצת הוניגמן שכלל את רשת הוניגמן והמותג TNT.

רשת האופנה GAP צפויה להגיע תוך שנה לארץ ולמרות שע"פ ההערכות בענף לא מדובר בתקציב גדול מבחינה כספית הרי שמדובר במותג בינלאומי מוביל שנחשב נכס אסטרטגי למשרד. חלק ניכר מהקריאטיב צפוי להגיע לארץ מחו"ל אך לאור העובדה שהמשרדים נדרשו להציג מצגות קריאטיב יש להניח כי בהחדרה בישראל חלק מהקריאייטיב יהיה מקורי.

את המכרז ליווה כיועץ, יעקב קדמי, לשעבר סמנכ"ל השיווק של פרטנר ולתקופה קצרה מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, שמנהל היום חברה העוסקת בייעוץ ומיתוג.

הזיכיון לשיווק GAP בישראל נמסר בתחילת השנה לאלביט מסחר וקמעונאות, חברת בת בבעלות מלאה של אלביט הדמיה שאמורה לייבא לישראל את מותגי GAP ובננה ריפבליק.

במקביל מתנהל בארץ מכרז על תקציב המדיה של רשת H&M. כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", מדובר במכרז למדיה בלבד, מאחר שברשת החליטו להשתמש בקריאייטיב מחו"ל בלבד. בתום השלב הראשון בו השתתפו כמעט כל חברות המדיה הגדולות ובו הוצגו מצגות משרד בלבד הוזמנו לשלב השני קראט מדיה ואן, יוניון, יוניברסל , זניט ו-TMF. עתה מסתמן כי על התקציב יתמודדו TMF וקראט מדיה ואן בלבד. ככל הנראה, עיקר הפעילות הפרסומית של הרשת צפויה לכלול עיתונות, ללא הרבה טלוויזיה - אם בכלל.

חוסר הנכונות של חברות המדיה הגדולות להשתתף במכרז נובע כנראה משני טעמים: מדובר במכרז מסובך הדורש רמת שקיפות גבוה במיוחד מחד, ומצד השני ההערכות הן כי לחברת TMF סיכויים גבוהים יותר מאחרים לזכות בתקציב.

כידוע, משרד הפרסום יהושע TBWA, ששותף ב-TMF, מטפל זה שנים ארוכות בתקציבי הרכב של טויוטה שבבעלות ג'ורג' חורש, בעל הזיכיון להפעלת רשת H&M בישראל. נראה כי במהלך העבודה לקבלת הזיכיון נעשתה פעילות רבה ביהושע TBWA על מנת לסייע לזכייה.