מנכ"לית קבוצת אנגל למשקיעים: "אם תלכו לפירוק תישארו בלי כלום"

במהלך אסיפה שיזמו מחזיקי האג"ח הזהירה אותם המנכ"לית, יעל מילר, שלא לדרוש פירעון מיידי ■ "אם יהיה מהלך אגרסיבי מצדכם אז הבנקים יעצרו הכול"

"אם יהיה מהלך אגרסיבי מצדכם אז הבנקים יעצרו הכול ושום שקל לא יצא", כך הזהירה היום יעל מילר, מנכ"לית קבוצת אנגל , את מחזיקי אג"ח ג' של חברת הבת אנגל אירופה , במהלך אסיפת האג"ח שעסקה בדרישתם של המשקיעים להעמיד את איגרות החוב לפירעון מיידי. היקף האג"ח של אנגל אירופה עומד על 318 מיליון שקל.

דרישת המשקיעים לפירעון מיידי הגיעה בעקבות הורדת דירוג האג"ח של החברה לדרגה CC, המקנה למחזיקי האג"ח את הזכות לדרוש זאת. "הורדת הדירוג של מעלות הייתה חדה", אמרה על כך מילר. "הבעיה של אנגל אירופה מתחילה רק בשנה הבאה מבחינת החזר החוב. ואילו חברת הבת אנגל משאבים יכולה לעמוד בהתחייבויותיה השנה ובשנה הבאה".

מצבה הפיננסי של אנגל אירופה, המשתייכת לקבוצת לגנא שבשליטת אזורים של שעיה בוימלגרין, קשה למדי. לחברה הון עצמי של 14 מיליון שקל בלבד, ומנגד היקף ההתחייבויות עצום ביחס להון העצמי: מיליארד שקל התחייבויות שוטפות ועוד 855 מיליון שקל התחייבויות לזמן ארוך. בקופת החברה כ-50 מיליון שקל בלבד וספק אם תצליח לעמוד בהתחייבויותיה בזמן. מילר ניסתה להרגיע את מחזיקי האג"ח ואמרה כי "אנגל משאבים היא לקוח טוב של כל הבנקים ולא היו איתה בעיות".

"צריך הסדר"

מילר הפצירה במחזיקי האג"ח שלא לדרוש פירעון מיידי בשל החשש מתגובת הבנקים. "הבנקים היום מאוד מפחדים ממקרה של זעזוע בשליטה בעקבות בעיה עם מחזיקי האג"ח. אבל אם הכול יהיה במסגרת של הסדר חוב אז אין לבנקים סיבה לעצור את הכספים. אתם נמצאים בנקודת זמן שאם תלכו לפירוק תישארו בלי כלום. אין ספק שצריך ללכת להסדר שבמסגרתו יהיה שינוי בבעלי השליטה ולטעמי טוב שאנו מתחילים כבר עכשיו", אמרה.

את שנת 2008 סיימה אנגל אירופה בהפסד של 97 מיליון שקל, כשתזרים המזומנים מפעילות שוטפת הוא שלילי בהיקף של 126 מיליון שקל. על פי תחזית החברה צפוי להיווצר ברבעון האחרון של 2010 חוסר במקורות מזומנים בסך של 58 מיליון שקל. "צריך להגיע להסדר שכנגד ויתור על חוב תקבלו חלק מהחברה. להמיר חלק מהחוב במניות של חברת הבת אנגל משאבים", אמרה מילר. בסוף האסיפה לא התקבלו החלטות, ונקבע כי תתקיים אסיפה נוספת בה תיבחר נציגות מחזיקי אג"ח שתפעל מול החברה. *