ועדת המכרזים החליטה: מכרז התדרים הסלולריים לא יתבסס על המחיר הזול לדקה

כמו כן, המכרז גם לא ינוהל על בסיס המחיר הגבוה ביותר שיוצע עבור התדרים ■ העיסוק של הוועדה בשיווק תדרים לשתי טכנולוגיות, תביא לכך שהתנאים של המכרז יהיו שונים במהותם ויהיו על בסיס פרמטרים שנקבעו עם משרד האוצר במשותף

ועדת המכרזים שהקים שר התקשורת, לשיווק תדרי דור שלישי בסלולר (UMTS) וטכנולוגיית WiMAX אלחוטית, יורדת ממתכונת מכרז שיבוצע על פי מחיר לדקת שיחה, כפי שדרש השר הקודם, אריאל אטיאס, במכרז על תדרי ה-WiMAX, מתוך תקווה שהדבר יביא לקידום התחרות בשוק הסלולרי. כמו כן, המכרז גם לא ינוהל על בסיס המחיר הגבוה ביותר שיוצע עבור התדרים. העובדה שוועדת המכרזים תעסוק בשיווק תדרים לשתי טכנולוגיות תביא לכך שהתנאים של המכרז יהיו שונים במהותם ויהיו על בסיס פרמטרים שנקבעו עם משרד האוצר במשותף.

התנאים שינחו את הוועדה, שבראשה יעמוד סמנכ"ל הכלכלה במשרד התקשורת, אסף כהן, יהיו גם המחיר המקסימלי אך ייבחנו פרמטרים שכוללים התחייבות לקצב ולמהירות הפריסה של הרשת החדשה, כשבמקביל הזוכה יקבל תמריצים לפריסה מהירה בדמות החזרים של דמי הרישיון והחזרים של אגרות התדרים.

אטיאס עמד על כך שהמכרז ל-WiMAX יתבסס על המחיר הנמוך לדקה וזאת מתוך הנחה שהטכנולוגיה מיועדת להתחרות בסלולר ותביא להורדת מחירים. אבל המציאות מראה תמונה אחרת לפיה ה-WiMAX אינו מיועד להתחרות בסלולר ולכן החליטו במשרד התקשורת שמתכונת המכרזים תעבור שינוי מהותי ותיקח בחשבון את המצב הכלכלי ואת התנאים שהשחקן החדש נכנס לשוק.