מנכ"ל HOT הרצל עוזר: "השירות שלנו הוא איום אסטרטגי על החברה - והוא עובר כעת מהפכה"

(עדכון) - למרות שני מנועי הצמיחה היעילים שברשותה, HOT איבדה עוד 3,000 מנויים ברבעון הראשון - והמנכ"ל שלה יודע למה ■ ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-769 מיליון שקל, גידול של 8% לעומת התקופה המקבילה

חברת התקשורת HOT , הפועלת בתחומי הטלוויזיה הרב-ערוצית (כבלים), טלפוניה ותשתית אינטרנט, פרסמה היום (ג') את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה.

את התוצאות הכספיות של HOT לרבעון הראשון של השנה ניתן לנתח בשני היבטים: בכל הנוגע לשני מנועי הצמיחה היעילים שלה, ה-VOD ושירותי התקשורת הנייחת, ממשיכה החברה לרשום הצלחה. מנגד, וזהו ההיבט השלילי, לא נותר אלא לתהות כיצד למרות היתרונות הללו, ולמרות שחבילת הטריפל פליי שלה היא היחידה שמשווקת כיום לצרכן, מצליחה HOT להמשיך ולאבד מנויים.

להרצל עוזר, מנכ"ל החברה, יש תשובה לשאלה המטרידה הזאת, ולדבריו הסיבה העיקרית לתופעה היא רמת השירות שהחברה מעניקה ללקוחותיה, אותה הוא מגדיר כאיום אסטרטגי. עוזר אומר כי היום עובר השירות מהפכה, שאת תוצאותיה המלאות ניתן יהיה לראות ברבעונים הבאים.

הנטישה, מדגיש עוזר, מתרחשת בעיקר בקרב המנויים האנלוגיים, וגם חלה בה ירידה משמעותית: מ-8,000 נוטשים ברבעון הקודם ל-3,000 נוטשים בלבד ברבעון הראשון של השנה. לדבריו, חלק נכבד מהמנויים הם כאלה שנוטשים לחלוטין את עולם הטלוויזיה, בגלל המצב הכלכלי, ולא עוברים ל-yes.

מהדו"חות הכספיים עולה כי הרווח הנקי בשורה התחתונה צנח ב-58.1% ל-31 מיליון שקל. בשנה שעברה רשמה החברה רווח נקי הודות לביטול הפרשה בגין תביעתם של אולפני וורנר ברדרס בסך 76 מיליון שקל (שאילולא ביטול ההפרשה היתה מסיימת את הרבעון המקביל בהפסד). הרווח הנקי הנוכחי כולל הקטנה של התמלוגים המשולמים למדינה בסך 20 מיליון שקל.

ההכנסות וה-EBITDA (רווח ללא הוצאות פחת, מס, ריבית והפחתות, א"ו) עלו ב-8%, כל אחד ל-769 מיליון שקל ו-250 מיליון שקל, בהתאמה. זאת, כאשר שיעורי ה-EBITDA מתוך כלל ההכנסות שמרו על יציבות (32.5% ברבעון שהסתיים לעומת 32.6% במקביל).

החברה רשמה הוצאות מימון נטו של 35 מיליון שקל, לעומת 65 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד; הצמצום בהוצאות אלה נבע בעיקר מהכנסות מימון מעסקאות של חוזים עתידיים (FORWARD) של 25 מיליון שקל; עסקאות אלה הניבו לחברה הוצאות מימון של 10 מיליון שקל אשתקד.

כן ציינה החברה כי חלה עלייה בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU), על רקע גידול במספר המנויים המשדרגים לשידורים דיגיטליים ומעלייה בשימוש בשירות הטלוויזיה על-פי דרישה של החברה, HOT VOD. מספר המנויים לשירות האחרון חצה את רף ה-400 אלף מנויים.

מספר מנויה של HOT ברבעון הראשון הסתכם ב-915 אלף מנויים בטלוויזיה, 692 אלף מנויי אינטרנט ו-502 אלף קווי טלפון (הנתונים חופפים). כאמור, מדובר בירידה של 3,000 מנויים מהרבעון הקודם (אז נרשמה ירידה של 8,000 מנויים). לדברי HOT, נטישת הלקוחות נבלמה - והיא מתמקדת כעת בעיקר בשירותי הטלוויזיה האנלוגית.

שירותי תשתית האינטרנט ותוכנית ניידות המספרים הביאו לגידול של 26% בהכנסות החברה ממגזר שירותי תקשורת פנים-ארצית נחיית, ל-211 מיליון שקל בהשוואה לרבעון המקביל - ועלייה של 5% לעומת הרבעון הקודם. היקף השקעות החברה בציוד קצה, רשת והשקעה במוקדי שירות הסתכמו ב-145 מיליון שקל, פחות מהוצאות הפחת - 175 מיליון שקל.

גידול של 72.4% נרשם בתזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת בהשוואה לרבעון המקביל, והוא הסתכם ברבעון הראשון של 2009 ב-212 מיליון שקל. תזרים המזומנים שייצרה החברה איפשר לה לבצע פירעון מוקדם לאחדים מהתחייבויותיה הבנקאיות, מעבר להתחייבויותיה המוגדרות בלוחות הסילוקין של הסכמי המימון של החברה.

ל-HOT, אגב, הון חוזר שלילי, כך עולה מהדו"חות הכספיים; הוא עומד על 1.83 מיליארד שקל, ובדו"ח הדירקטוריון היא מציינת כי בכוונתה להאריך את מועדי הפירעון באשראי הבנקאים שנטלה.

ההון העצמי של החברה עמד בסוף מארס על 1.34 מיליארד שקל, 24% מהמאזן כולו. לשם השוואה, שווי-השוק של החברה בבורסה בתל-אביב (שם מניותיה נכללות במדד ת"א-100) עומד על 2.55 מיליארד שקל, מאחר שהמניה טיפסה ב-63.1% מתחילת השנה.

אמיר אדר, מנהל מחלקת מחקר Sell Side בבית ההשקעות הראל פיננסים, ממליץ על מניה "משקל-יתר" במחיר יעד של 34 שקל, מחיר הזהה לשער הפתיחה של המניה בבורסה בתל-אביב. "קצב ההצטרפות לשירותי הטלפוניה והפס הרחב של חברה מרשים ואינו מובן מאליו", הוא כותב בתגובה לדו"חות, ומוסיף: "אנו מעודדים מתזרים מזומנים החיובי מפעילות שוטפת גם לאחר ההשקעה ברשת החדשה. יכולת זו מאפשרת לחברה שלא להפחית הוצאות בתחום התוכן בכדי ליצור בידול ממתחרתה וכן להגדיל הוצאות בתחום שירות הלקוחות - ובכך להוביל להקטנת הנטישה".

הוטהוט