נדל"ן עולמי

רגיעה קלה בפאניקה השוררת בשווקים וחברות הנדל"ן ימשיכו לתקן מעלה

אולי אנחנו מתחילים קצת לחזור על עצמנו בעניין של מניות נדל"ן אבל מאז שזיהינו את תחילתו של מהלך העליה הגדול שלהן אנחנו מקבלים יותר ויותר חיזוקים לביטחון העצמי שלנו בהשקעה במניות הסקטור כך שאנחנו מנסים ללכת עם זה עד הסוף.

עד כה התייחסנו בעיקר לחברות נדל"ן אמריקאיות וישראליות אם כי השיוך הגיאוגרפי פחות רלבנטי כי חברות רבות משקיעות ברחבי העולם. אבל, בכל זאת, כיאה לכותרתו של טור זה, היום נציין רעיונות השקעה בנדל"ן מחוץ לארה"ב וישראל.

נתחיל ב-TAO. TAO נמצאת ברשימת וול סטריט 10 שלנו מזה זמן רב והיא עולה בצורה רציפה ללא רעשים ואיתותי מכר. TAO היא ETF להשקעה ב-REITs סיניות. זו אחת האפשרויות היחידות למשקיע הפרטי להיחשף בצורה מפוזרת ויעילה לנדל"ן סיני. ניתן להבחין בגידול הדרגתי של נפח המסחר בתעודה. TAO נמצאת במגמת עליה ונראה שעוד לא מאוחר להצטרף לרכבת.

אם אנחנו כבר בסין, נזכיר את רשת המלונות הזולים HMIN . אנחנו משייכים מלונות לקטגוריה של נדל"ן אם כי מקובל לשייכם לסקטור השירותים ולענף האירוח. אפשר לשייך גם וגם. אחרי פסגה כפולה ב-48 דולר ירדה HMIN ל-7.5 דולר, נתמכה שם במשך זמן רב והחלה לעלות. נראה שהיא תמשיך לטפס. מהלך מעל 15 דולר יחשב סימן חיובי.

בקניון המניות אנחנו מחזיקים את IHG - קבוצת אינטרקונטיננטל הכוללת גם את הולידיי אין. השיוך הגיאוגרפי הפורמאלי הוא בריטניה אבל שוב, מדובר למעשה בהשקעה בינלאומית. גם כאן, סיכויים למהלך עליה משמעותי עם תמיכה חזקה ב-9 דולר.

מי שב-ETF מפוזרת גלובאלית חשקה נפשו יכול לקחת את RWX. אחרי שירדה מ-66 דולר היא מתחילה להתאושש עם תמיכה מעל 25 דולר. מהלך מעל 28.5 דולר יחשב סימן שורי.

אחת האחזקות של RWX היא BAM הקנדית, חברה שאנחנו בעדה מבחינת צוות ההנהלה וכרגע גם מהבחינה הטכנית. נכון ליום שני, BAM נתקלת בהתנגדות סביב 18.4 דולר. אבל, יש איסוף מאסיבי של המניה וסביר שההתנגדות תיפרץ כלפי מעלה. הגנה מתחת ל-16 דולר.

לסיכום, נציין כי מעבר להזדמנות הטכנית, אנחנו גם סבורים שמכיוון שמרכיב מהותי בירידת מניות הנדל"ן הוא פאניקה (חשש מאי פירעון חובות עקב חוסר יכולת לגלגל הלוואות), מספיקה רגיעה בשווקים וההבחנה שהחברות האלו מסתדרות (ראה גם MGM או DDR) בשביל לגרום להן לתקן יפה למעלה, גם אם התוצאות הכספיות קצת חלשות.

[למדור ניתוח טכני]

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .
זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.
הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם.
אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.