השר אהרונוביץ לכנסת: אם רשות המסים לא תיאבק בפשע המאורגן - נעקוף אותה

אמר את הדברים בדיון מיוחד בוועדה לביקורת המדינה, בעקבות דו"ח מבקר המדינה בנושא המאבק בארגוני הפשע ■ סמנכ"ל חקירות ברשות המסים: "הפכנו לעלה תאנה בכל הנוגע למלחמה בפשע המאורגן"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', האשים היום (ג') את רשות המסים בפגיעה במאבק במשפחות הפשע, בשל סכסוך העבודה הארוך, במסגרתו דורשים עובדיה "תוספת סיכון" תמורת אכיפת חוקי המס כלפי ארגוני הפשע וניתוקם מהחמצן הכלכלי.

לדבריו, אם הבעיה לא תיפתר, הוא יפעל להעניק למשטרה הרשאות כניסה למאגרי רשות המסים, ואף יפעל בכל הדרגים כדי לבחון הקמת גוף שיעסוק בפעילות הכלכלית נגד ארגוני הפשע.

"חסר תקציב למשרד", אמר אהרונוביץ' בדיון בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת, בעקבות דו"ח המבקר על כשלון המשטרה במאבק בארגוני הפשיעה. "אי-אפשר שרק המשטרה תהיה בחזית המאבק. החולייה החלשה היא רשות המסים".

הוועדה ציינה כי היא רואה בחומרה את העובדה שרשות המסים לא משתפת פעולה עם גורמי האכיפה בשל סכסוך העבודה, וכי חוסר שיתוף-הפעולה פגע בצורה משמעותית במלחמה בפשע.

סמנכ"ל החקירות ברשות, אבי ארדיטי, הצדיק את סכסוך העבודה, אך טען כי הבעיה האמיתית היא תקני כוח-אדם. לדבריו, 80% מפעילות חטיבת החקירות היא בנושא הפשיעה וכ-50 מ-200 החוקרים ברשות מטפלים בנושאים הקשורים לארגוני הפשע, אולם רובם בני למעלה מ-50, ולכן צריך לרענן את השורות. לדבריו, "רשות המסים הפכה לעלה התאנה בכל הקשור לטיפול במלחמה בארגוני הפשיעה - ושלא בצדק".

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, אמר כי המלחמה של המשטרה בארגוני הפשיעה מחייבת תוספת תקציב.

המפכ"ל, רב-ניצב דודי כהן, אמר כי מדינת ישראל צריכה לשים את המשטרה בסדר עדיפות שונה, בנתח תקציבי שונה. לדבריו, הקמת יחידת החקירות לה"ב מהווה מהפיכה בכל מה שנוגע למאבק בארגונים. 17 מ-19 בכירי ארגוני הפשיעה נמצאים תחת סורג ובריח, ו-500 מחברי ארגוני הפשע נמצאים בבתי-הכלא. עם זאת, הודה, כי "המעצרים לא מוטטו את ארגוני הפשע".

ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר כי "אם סכסוך העבודה ברשות המסים לא נפתר, צריך להתיז ראשים. זו בושה וחרפה שהסכסוך נמשך שנה וחצי".

בתום הדיון הוחלט כי הוועדה תתכנס בעוד חודש לישיבה בנושא עם מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, ועם נציגי משרד האוצר.