נזקי המשבר לאליפות אוסטרליה הפתוחה: כ-10 מיליון דולר

לפחות שלושה ספונסרים יפסיקו את החסות עם טורניר הטניס היוקרתי בשנה הבאה: גרנייר, GE Money ו-מסטרקארד ■ וגם: מה הקשר בין הטניסאית הסרבית אנה איבאנוביץ' לוורן באפט?

המשבר הכלכלי יפגע באליפות אוסטרליה הפתוחה בהיקף של 10 מיליון דולר, בשל נטישת שני ספונסרים עיקריים של טורניר הגראנד סלאם.

גרנייר, חברת בת של ענקית מוצרי הטיפוח לוריאל, החליטה כי תפסיק לתת חסות לטורניר, אחרי שיתוף פעולה של חמש שנים. גרנייר מצטרפת ל-GE Money, חברת השירותים הפיננסיים של ג'נרל אלקטריק שפיטרה באוקטובר 335 עובדים, מהם 135 במלבורן, שם יתקיים הטורניר בינואר 2010. גם מסטרקארד, שתמכה בהיקף קטן יותר באליפות אוסטרליה, לא תחדש את החסות שלה עם הטורניר שנגמרה השנה.

לפחות לפני נטישת הספונסרים ההמונית, שווי נותני החסות באוסטרליה היה שווה כ-35 מיליון דולר. הספונסרית הראשית של הטורניר מאז 2001 היא יצרנית הרכב הקוריאנית קיה, והיא קשורה אליו בחוזה עד 2013. מותגי האופנה לקוסט ורולקס חתומים אף הם על הסכמים רב שנתיים עם הטורניר, שסך הפרסים שלו עומד על 23.1 מיליון דולר אוסטרלים.

מה הקשר בין טניסאית סרבית לאיל הון אמריקני?

ועוד מעולם הטניס והחסויות: אנה איבאנוביץ' תפרסם את NetJets Inc, חברה המשווקת ומייצרת כלי טיס לאנשים פרטיים, ונמצאת בבעלותו של וורן באפט. הפרטים הכספיים של העסקה לא נחשפו.

איבאנוביץ' הרוויחה במהלך הקריירה שלה יותר מ-6.7 מיליון דולר מפרסים בטניס. הסרבית בת ה-21 מדורגת במקום ה-8 בסבב ה-WTA.