מדד הפוטסי בלט היום לרעה עם ירידה של 0.3% בערכו לעומת שער המדדים באירופה שסיימו את היום בעליות שערים

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] מדד המחירים ליצרן בגרמניה הציג ירידה שנתית חדה מהצפוי של 1.4% - הירידה החדה ביותר מאז 1987■ אייר פרנס זינקה ב-11.4%■ לידקום נפלה ב-8.7%

המדדים המובילים באירופה נעלו היום את יום המסחר בעליות שערים פרט למדד הפוטסי של אנגליה שנעל את יום המסחר בירידה קלה. זאת, בהמשך לעליות בטוקיו ועל רקע פרסום הפרוטוקולים של הוועדה המוניטרית של הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) ומדד המחירים ליצרן בגרמניה.

מדד המחירים ליצרן בגרמניה הציג ירידה שנתית חדה מהצפוי של 1.4% - הירידה החדה ביותר מאז 1987. ירידת המחירים ברמה הסיטונאית מבשרת על המשך ירידת המחירים ברמה הצרכנית, שכן הירידה בעלויות הייצור צפויה להשתקף גם במחירי המוצרים המוגמרים. לנוכח המיתון הכלכלי המחירים צפויים להמשיך ולרדת. נתונים אלה יגבירו את החששות לדפלציה, וזהו תרחיש הרה אסון עבור הכלכלה שכן הוא עשוי לערער את מגמות הצריכה וההשקעה בכלכלת האזור.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) ממשיך לנקוט מדיניות מהוססת לעומת הצעדים התקיפים שנוקטים הבנקים המרכזיים בארצות הברית, בריטניה ויפן. ה-ECB אמנם הודיע לא מכבר על התחלה של נקיטת צעדים כמותיים, דהיינו רכישת אגרות חוב הנקובים באירו, ואולם פרסום פרטי התוכנית נדחה לישיבת הבנק הבאה אשר תתקיים ב-4 ביוני.

בבריטניה התפרסמו סיכומי ישיבת הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), מהם עולה כי חברי הוועדה המוניטרית שקלו להרחיב את היקף רכישת אגרות החוב ב-75 מיליארד ליש"ט, אך בסופו של דבר המליצו על סכום של 50 מיליארד ליש"ט.

מדד הפוטסי 100 של לונדון נחלש היום ב-0.31% ל-4,468 נק' ■ מדד הקאק 40 של פריז עלה היום ב-0.9% ל-3,303 נק' ■ מדד דאקס 30 של פרנקפורט עלה היום ב-1.6%.

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.14% ל-1.3646 דולר והליש"ט מוסיפה 0.18% ל-1.5506 דולר.

בזירת המאקרו

מדד המחירים ליצרן בגרמניה (PPI) ירד ב-1.4% באפריל - יותר מהתחזיות לירידת מחירים שנתית בשיעור של 1.3%.

מפרוטוקול הבנק המרכזי של אנגליה עולה כי כל חברי הוועדה המוניטרית הצביעו בעד השארת הריבית על 0.5% במסגרת ישיבה שנערכה במאי.

מניות בכותרות

דויטשה בנק שכר את שירותיו של ג'ים רטיגן מבנק אוף אמריקה כמנהל וחבר דריקטוריון האחריא על ענף התעשייה ומיזוגים ורכישות בארה"ב.

אייר פרנס KLM דיווחה על הפסד קטן מהצפוי ברבעון הראשון לאחר שקיצצה בשכר העובדים. החברה הקטינה את הדבידנדים והודיעה כי היא ממתינה לסימנים המעידים על עלייה ברכישה של כרטיסי טיסה.

ענקית הכרייה ריו טינטו עשויה להחליף 7.2 מיליארד דולר באג"ח להמרה במסגרת התוכנית לעסקה עם צ'ינלקו הסינית.

חטיבת התרופות הגנריות של נוברטיס הודיעה על כוונתה לרכוש את EBEWE פרמה - עסקי הגנריקה של חברת Austra תמורת 925 מיליון אירו.

מניות הבנקים ברקליס , BNP פריבה , קרדיט סוויס ו-UBS מרכזות עניין לאחר שבנק אוף אמריקה הצליח לגייס 13.5 מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות לאחר שהרגולטורים בארה"ב טענו כי הבנק זקוק להון נוסף על מנת לעבור את המשבר הנוכחי בשלום.

ישראליות באירופה

אנגל מזרח אירופה דיווחה לבורסה של לונדון כי לדויטשה בנק ולחברות הבת שלה אין יותר אחזקה בחברה.

לידקום המספקת פתרונות טלקומניקציה, דיווחה כי מינתה את יישכר סימה גרליץ לחבר דריקטוריון שאינו חלק מההנהלה.

חברת או.אר.טי, המחזיקה ב-62% ממניות אורפק פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון הראשון של 2009. הכנסות החברה צמחו בכ-18.5% לכ-66.4 מיליון שקל.הרווח הגולמי ברבעון הראשון של השנה צמח בכ-39% לכ-32.5 מיליון שקל. הרווח התפעולי גדל בלמעלה פי- 2 לסך של כ-10.7 מיליון שקל. בשורה התחתונה סיימה את הרבעון עם עלייה פי 14 ברווח הנקי לרמה של כ-6 מיליון שקל, לעומת כ-400 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. יצויין, כי נכון ליום המסחר האחרון, נסחרת או.אר.טי בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-130 מיליון שקל

בעוד ששווי אחזקתה באורפק (62%) הנסחרת בבורסת ה-AIM בלונדון הינו כ-184 מיליון שקל.

מירלנד פיתוח פרסמה את דו"חות הרבעון הראשון מהם עולה כי החברה עברה להפסד של ב-4.5 מיליון דולר ברבעון הראשון לעומת רווח של כ 4.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד נובע ברובו מהפסד משינויים בשערי חליפין בסך 17.2 מיליון דולר ומנגד משערוך חיובי של נדל"ן להשקעה בסך 19.1 מיליון דולר אותו בצעה החברה. ברבעון האחרון של 2008 הציגה החברה הפסד של כ 66.5 מיליון דולר.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".