לא הכל שחור בבריטניה: המכירות הקמעונאיות עלו ב-2.6% בשנה עד אפריל - הרבה מעבר לתחזיות

זאת לעומת עלייה של 0.9% בלבד במארס ■ אנליסטים חזו עלייה של 2.4% במכירות הקמעונאיות בבריטניה ■ מדד מנהלי הרכש של נותני השירותים בגוש האירו עלה ל-44.7 נקודות במאי

סוכנות הדירוג S&P אומנם הורידה היום (ה') את אופק דירוג האשראי של בריטניה ל"שלילי" - אך לא הכל שחור באי הבריטי: המכירות הקמעונאיות הצביעו על עלייה חדה מהצפוי באפריל.

המכירות הקמעונאיות בבריטניה עלו ב-2.6% בשנה עד אפריל - יותר מהתחזיות לעלייה של 2.4%. מדובר בתוצאה טובה מהרבה מזו של מארס שהציגה עלייה של 0.9% בלבד. אנליסטים בסקר של "רויטרס" חזו עלייה של 2.4%.

ההשקעה בעסקים צנחה ב-5.5% ברבעון הראשון של השנה - ירידה חדה מהתחזיות לנסיגה של 4%.

השיפור במכירות הקמעונאיות נובע ככל הנראה מתוכנית התמריצים של הממשלה הבריטית, אשר מתחילה לחלחל לכלכלה הבריטית.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים כי "קו המגמה של הנתון הוא שלילי במובהק מאז מאי 2008 והעלייה הנוכחית איננה צפויה לשנות את מגמת הירידות הרחבה יותר במכירות הקמעונאיות בבריטניה".

לחולשה בנתוני המכירות הקמעונאיות תורם בעיקר שיעור האבטלה המאמיר בבריטניה אשר רשם תוצאה של 4.7% באפריל, שיעור האבטלה הגבוה מזה למעלה מ-11 שנים. שיעור האבטלה בבריטניה צפוי לגאות ולהגיע ליותר מ-9% בתחילת השנה הבאה. האבטלה הגואה מצמצמת את ההכנסה הפנויה של הצרכנים בבריטניה, מערערת את הביטחון הכלכלי של העובדים ומעודדת חסכנות.

ובזירה האירופאית: מדד מנהלי הרכש (PMI) של נותני השירותים בגוש האירו עלה ל-44.7 נקודות במאי לעומת 43.8 נקודות בחודש שעבר. אנליסטים בסקר של "רויטרס" חזו תוצאה חלשה יותר של 44.5 נקודות.

מדד מנהלי הרכש של ענף התעשייה עלה ל-40.5 נקודות במאי - שיא של שבעה חודשים, מ-36.8 נקודת באפריל. אנליסטים חזו תוצאה נמוכה בהרבה של 38.4 נקודות.

שני המדדים אומנם נמוכים בהרבה מרף 50 הנקודות המפריד בין התכווצות כלכלית לצמיחה - אך הם עדיין מצביעים על התאוששות מסויימת.