האם אובמה אוהב אותנו?

פרשנות, הערכות, הזיות, למה הוא מתכוון כשהוא מגרד בפדחתו ולמה כשממצמץ בעפעפיו

אוהב, לא אוהב, אוהב, לא אוהב. האם יאהב ברק (אובמה) את ביבי, או ישנא אותו, יחבק, יגרש, יכופף, יאמץ? ומישל, מישהו ראה את מישל? תפגוש את שרה או לא? איזה לחץ (מישל נסעה לניו יורק למייקל בלומברג). ולמה הוגש "סלט ירקות ערבי קצוץ דק" בארוחה הכשרה בבלייר האוס? (נסעו עד וושינגטון כדי לנגב חומוס...), בכל זאת, גלאט כושר וערבי דק על שולחן אחד, זה בלי ספק איזו קונספירציה גלובלית.

את החצי הראשון של השבוע העברנו בתעלומות האהבה ועולמות הנפש הנסתרות של הביבי והברק, את החצי השני במחלוקות "אמיתיות": פרשנות, המצאות, הערכות, הזיות, על "הדינמיקה", שפת הגוף, "הטון". למה הוא מתכוון כשהוא מגרד בפדחתו (ברק ממש לא סובל את ביבי) וכשהוא ממצמץ בעפעפיו (הוא בלי ספק מאוהב בו..).

האם על כורסאות הפסים בחדר הסגלגל התיישב "ביבי הישן" או "ביבי החדש"? מה הם עשו כשהיו לבד, "בארבע עיניים"? נתנו צ'אפחות (לא), קריצות (אולי), סיכומים (מי יודע), דיברו על אסד הסורי (לא. עברו על שיעורי הבית של סאשה, מאליה, יאיר ואבנר). האם גמגם נתניהו את משפט המשפטים "שתי מדינות לשני עמים" (כנראה שלא, הוא השאיר את זה בלעדית לציפי לבני ואהוד ברק), האם הנשיא כופף לראש הממשלה את היד, צבט אותו בכוח והחתים אותו על הסכם ממון על שטחי המאחזים?

ומה באמת קובע, האם משפט האהבה שאמר הנשיא האמריקני: "גרעין איראני הוא בגדר איום לא רק כלפי ישראל אלא כלפי ארה"ב...?" או אמירת הסלידה שאמר אחרי כן: "אין דד-ליין לדיפלומטיה" מול האיראנים.

אז איך הסתיים ביקור הגברת הזקנה בארמון השוקולד?

ברננה - ("הביקור הסתיים בסיפוק רב", אומר עוזי ארד מצד נתניהו), או בדיכאון צנוע ("לא יכול להיות שאין בשורה, אין מסלול, דרך ללא מוצא..", כך אבי דיכטר מהצד של לבני). יש יוזמת שלום? עובדים עליה? בעוד ארבע שנים תקום מדינה פלסטינית? איפה? או שלא. נתניהו "גילה מנהיגות" או שציפי כבר תופרת חליפה? ביבי מנצח השבוע. או שלא. אובמה "תמים" או "מיתמם"?

אסון - ב-4 ביוני יבקר אובמה את השכן, חוסני מובארק, בקהיר, והוא לא יקפוץ אלינו. בטוח שונא אותנו. אין ספק שהלובי האסלאמי השתלט עליו. חגיגה. אובמה תכנן שמיד אחרי הביקור בנורמנדי, הוא יגיע לבוכנוולד. בטוח הוא מת עלינו, אין ספק שהשדולה היהודית חזקה, הוא (עם מעט עזרה מהיושב במרומים) ישמור עלינו משואה נוספת! ולא נשכח את הילרי קלינטון, (מהחברה', מימי ביל העליזים) האם מזכירת המדינה "מתעקשת לעצור לאלתר.." או שהיא "מחייכת בחום"?

ובתוך רבע יממה שבו החיים למסלולם

איסמאעיל הניה שלח קסאם לשדרות.
מחמוד אחמדינג'אד שיגר סג'יל 2, טיל קרקע קרקע לטווח 2,000 ק"מ.
יו"ר הפרלמנט הבריטי מייקל מרטין התפטר בבושה אחרי שנתפס מנצל כספי ציבור, הפרלמנטרית הישראלית דליה איציק נתפסה מנצלת כספי הציבור, אבל היא בטח לא תתפטר ("הכול על פי הנהלים...")
שרי אריסון ומיכה לינדנשטראוס הופיעו בשואו משותף.

אתמול חל יום ירושלים.
ברק אובמה עבר להכרזות "ירוקות", לחיזוק הפדרל ריזרב על חשבון רשות ניירות ערך.
מה שייתן לסטנלי פישר, אחרי שיגמור עם פרשת דנקנר, הזדמנות להשתלט על הרגולציה הפיננסית בישראל: הוא ידרוש העברת סמכויות הפיקוח מהממונה על הביטוח ושוק ההון למפקח על הבנקים...

stella-k@globes.co.il