המועמד המוביל להחליף את דני דנקנר בבנק הפועלים: יורם טורבוביץ'

הפשרה המסתמנת בפרשת יו"ר בנק הפועלים: בנק ישראל מוכן שדנקנר יישאר בתפקידו עד שלושה חודשים בתנאי שייקבע מחליף מוסכם ■ איריס דרור סיימה היום את תפקידה

התקדמות בדרך לפשרה בפרשת בנק הפועלים . נמשכים המגעים בין נציגי קבוצת אריסון למפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, לגבי דרישת חזקיהו ונגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, כי יו"ר בנק הפועלים דני דנקנר יועבר מתפקידו.

כזכור, היום דיווח "גלובס" לראשונה כי איריס דרור תסיים תפקידה בדירקטוריון.

בשבוע האחרון מתקיימים מגעים שוטפים בשני ערוצים. עו"ד רם כספי מול היועצת המשפטית של בנק ישראל, עו"ד טידה שמיר. לצידם מנהל דנקנר שיחות ישירות עם פישר ואף נפגש עימו כמה פעמים השבוע.

בנק ישראל הגמיש את עמדתו ומוכן כעת לכך שדנקנר יישאר בתפקידו לתקופה מסוימת עד שלושה חודשים, בתנאי שייקבע מחליף מוסכם ויהיה סיכום מראש של מועד עזיבתו. עולים שמות של כמה מחליפים - יורם טורבוביץ, דני גילרמן, דוד ברודט ויוסי בכר.

נראה כי הצדדים יסיימו את המשא ומתן בשבוע הבא ועד פרסום הדוחות הכספיים של הבנק ביום שלישי. נקודות המחלוקת הן עיתוי סיום תפקידו של דנקנר כיו"ר, תפקידו הבא של דנקנר בתוך בנק הפועלים, אם בכלל, זהות מחליפו של דנקנר, ואי פסילתו של ציון קינן לתפקיד מנכ"ל. בהתייחסה למו"מ אמרה שלשום אריסון כי "מתנהלים מגעים, ואתמוך בפשרה, אך ורק אם תכבד את הצדדים".

מי יחליף את דנקנר?

יורם טורבוביץ

גיל: 51 השכלה: תואר בוגר במשפטים מהאוניברסיטה העברית; בעל תואר דוקטור למשפטים מאוניברסיטת הרווארד ניסיון תעסוקתי: שימש כממונה על ההגבלים העסקיים, וכיהן כנשיא דיסקונט השקעות. סיים לפני למעלה מחצי שנה את תפקידו כראש הסגל בלשכתו של ראש הממשלה הקודם, אהוד אולמרט, והחל לשמש יועץ מיוחד של קבוצת לב לבייב הבינלאומית ושל אפריקה ישראל הציבורית

דוד ברודט

גיל: 65 השכלה: תואר ראשון בכלכלה ומדע המדינה ותואר שני בכלכלה מהאוניברסיטה העברית ניסיון תעסוקתי: סמנכ"ל משרד התעשייה והמסחר. ב-1991 מונה לתפקיד הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ב-1995 מונה לתפקיד מנכ"ל משרד האוצר, וסיים תפקיד זה באפריל 1997. באוגוסט 1997 מונה לכהונת דירקטור בבנק המזרחי המאוחד. בספטמבר 1997 מונה לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים של הבנק

דני גילרמן

גיל: 65 השכלה: בוגר החוגים לכלכלה ולמדע המדינה באוניברסיטה העברית ניסיון תעסוקתי: היה השגריר הראשון באו"ם שמונה מהמגזר העסקי (2002-2008). לפני צאתו לשליחות עמד בראש כמה חברות עסקיות, שימש כדירקטור בבנק לאומי ובבינלאומי וכיהן כנשיא איגוד לשכות המסחר בישראל. בנוסף, היה חבר גם בוועדה המייעצת לראש הממשלה לענייני כלכלה וחברה ובוועדות ממלכתיות אחרות.

יוסי בכר

גיל: 54 השכלה: בוגר האוניברסיטה העברית בכלכלה ובחשבונאות; מוסמך במינהל עסקים ובעל דוקטורט במימון מאוניברסיטת ברקלי בקליפורניה ניסיון תעסוקתי: כיהן בתפקיד מנכ"ל משרד האוצר השנים 2003-2007. גולת הכותרת של תקופת כהונתו באוצר היא רפורמת בכר, שבמסגרתה מכרו הבנקים את קרנות הנאמנות וקופות הגמל שהיו ברשותם לחברות הברוקרים והביטוח.