מיקו צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל: "ההנהלה לא היססה לקרוא לעובדי החברה חיות אדם - בזמן שהיא יושבת איתנו למו"מ"

במסגרת מסיבת עיתונאים אמר צרפתי: "הנחתי לבדוק נקיטת צעדים משפטיים נגד האחראים להסתה נגד עובדי חברת החשמל - לרבות תביעות אישיות" ■ "להשוות מי שמחרפים נפשם תחת קסאמים וקטיושות למחבלי החמאס - זה מעשה שלא יעשה" ■ "לא נאפשר המשך עסקים כרגיל"

דוד (מיקו) צרפתי, יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, אמר בתגובה לפירסומים בסוף השבוע על שכירת מגיבים בתשלום על ידי הנהלת החברה, כי "ביום שישי נפל דבר ביחסי העבודה בחברת החשמל ובמשק בכלל. נחצה קו אדום, מסוכן וחריג. אלימות מילולית חסרת תקדים, מסע הסתה חריף מאין כמותו, ביטויי שנאה אישית, קריאות לפגיעה פיזית ושימוש במילות גנאי השמורות לגרועים באויבי המדינה נעשו בחסות הנהלת חברה ממשלתית".

"מאבקים בין ארגוני עובדים להנהלות אינם דבר חדש. גם היחסים בין נציגות עובדי חברת החשמל להנהלת החברה ידעו עליות ומורדות שנים ארוכות. גם מחאות ומאבקים קשים בחברה נעשו בגבולות הסביר והמותר על פי החוק. מנהיגי הצדדים ידעו לרסן כוחות קיצוניים, זו תפקידה של מנהיגות", הוסיף צרפתי.

"עובדי חברת החשמל אינם אהודים על חלקים בציבור, אך להשוות מי שמחרפים נפשם תחת קסאמים בדרום וקטיושות בצפון כדי להבטיח חשמל ברמת שירות מובילה לאזרחי ישראל בכל תנאי מזג האוויר למחבלי החמאס. זה מעשה שלא יעשה", אמר צרפתי.

יו"ר ועד העובדים התלונן על כך ש"ההנהלה לא היססה לקרוא לעובדי החברה חיות אדם, להמליץ על העברתם במשאיות לספארי בו בזמן שאותה הנהלה יושבת איתנו סביב שולחן אחד ומנסה לשכנע בנקיון כפיה, ואף מעזה לפנות לבית הדין בבקשה לעצור פעולות מחאה לגיטימיות של עובדי החברה הנאבקים על פרנסתם".

על ההשפעה של הפירסומים בתקשורת, אמר צרפתי כי "רבים מאיתנו אשר קראו את הכתבה ביום שישי התמלאו זעם וכאב. טלפונים, סמסים ומיילים מעובדי החברה ובני משפחתם הציפו את משרדי נציגות העובדים, הכעס ומשבר האמון הם במימדים שאיני זוכר כמותם בין עובדים להנהלה".

צרפתי הלין על כך ש"הגדילה לעשות ועדת התקשורת של הדירקטוריון עת התכנסה ביום חמישי ובמקום להתנצל ולהקים ועדת בדיקה כדי לבחון את מעשי ההנהלה ודובר החברה גיבתה את אותה הנהלה אשר ניווטה את מסע השנאה וההסתה, את ההתחזות ואת הקללות והגידופים נגד עובדי החברה".

"ביום שישי הודענו לחברי דירקטוריון החברה באמצעות עו"ד אורנה לין על דרישתנו להבהיר את חלקם ו/או עמדתם במעשים הנ"ל. חציית הקו האדום הזה לא תעבור בשקט ואני, כיו"ר הוועד, הנחתי לבדוק נקיטת צעדים משפטיים נגד האחראים לכך לרבות תביעות אישיות במידת הצורך", ציין צרפתי.

"אנחנו לא נסכים שחברה ממשלתית שהיא מעבידה של 12,000 עובדים תיתן גיבוי להתחזות, להסתה ולקריאה לפגיעה פיזית בעובדי החברה. רגע המבחן של דירקטוריון החברה הגיע. לא נאפשר המשך עסקים כרגיל בחברה כאילו לא קרה דבר. דרכי אינה דרך התלהמות, קיצוניות או תוקפנות. אני מדבר ופועל באחריות ובאומץ ואף סופג על כך ביקורת לא מעטה, קולות רבים משתמשים בפופוליזם זול, לכן אני חש פגיעה אישית עם התנהלות זו", אמר צרפתי בהתייחסותו להתנהגות ההנהלה של החברה.

"אני מקווה שפרידמן ולסקר אשר קראו להעלות אותי ואת חבריי למשאיות ולזרוק אותנו לצד חיות הספארי ניצלו את השבת לחשבון נפש. היה ראוי שיכנסו את עובדי החברה ונציגי התקשורת כדי להתנצל בפני העובדים ושאר הגורמים המושמצים, יש להם עוד זמן חסד קצר לעשות זאת כדי לתקן ולו במקצת את הנזקים", הוסיף.

"שאלו אותי בסוף השבוע גורמים רבים האם אדרוש את פיטורי המנכ"ל מעולם לא הייתי מעורב במינוי מנכ"לים ואין זה מתוקף תפקידי לפעול להחלפת מנהלים בחברה אך זו חובתי להגן על עובדי החברה מאלו הזוממים לפגוע בהם. לאורך כל העימותים מנכ"ל החברה או אישיות אחרת לא היוו מטרה אישית עבורנו".