yellow ממשיכה להתפתח מחוץ לתחנות-הדלק; מנכ"ל פז: "אם הפיילוט יצליח, yellow תהיה רשת של מאות סניפים"

עד כה פתחה פז 4 סניפים של רשת חנויות הנוחות yellow מחוץ לתחנות-הדלק ■ יונה פוגל: "בתחום הנוחות המיתון לא משפיע עלינו, וגם ברבעון הראשון אנחנו רואים המשך צמיחה"

4 הסניפים שפתחה עד כה yellow, רשת חנויות הנוחות של פז, מחוץ לתחנות-הדלק נוחלים הצלחה רבה. לפי עדויות ספקים, הפדיון הממוצע של סניף מחוץ לתחנות-הדלק גבוה פי שלושה מהפדיון הממוצע של חנות נוחות בתוך תחנות-הדלק של פז.

"ברגע שנגמור את הפיילוט, ואם הוא יצליח, זו תהיה רשת שאין לה מגבלה. המגבלה של חנויות בתחנות-הדלק היא כמות התחנות והעובדה שיש גבול למספר התחנות שאפשר לפתוח. מחוץ לתחנות-הדלק, הפוטנציאל הוא לרשת של מאות סניפים. אבל זה קודם כל צריך להצליח. זה בתהליכי בחינה. אנחנו בוחנים פורמטים ומיקומים, ונתקדם רק אחרי הערכה מדוקדקת", אומר היום (א') מנכ"ל פז, יונה פוגל, בשיחה עם "גלובס".

* האם ההתרחבות לא תביא להתנגשות עם השותפות שלכם בכרטיס האשראי שופרסל? הרי גם שופרסל פועלת בתחום חנויות הנוחות.

"אנחנו ממש לא רואים עצמנו מתחרים של שופרסל. לא נהיה רשת מזון גדולה. בכרטיס יש היום הרבה סינרגיה ותרומה הדדית. עדיף שהשקל הנוסף שהלקוח יוציא יגיע לשותפות ולא למתחרה מחוץ לשותפות. לפז יש התמחות רבת שנים בשוק הנוחות, ועם הרבה ידע שהצטבר, ואת ההתמחות הזאת ראוי שפז תנצל. אני מקווה שננצל אותה יותר טוב מכל הגופים החדשים האחרים שירצו להיכנס לתחום," אומר פוגל.

פוגל, שכינס היום מסיבת עיתונאים, פרס את תוכניות ההתפתחות של הרשת ואף חשף חלק מנתוניה הכספיים.

רשת חנויות yellow של פז חתמה את 2008 עם גידול של 23% במכירות, שהסתכמו ב-450 מיליון שקל. מקור עיקר הגידול הוא בפתיחת 28 סניפים חדשים במהלך 2008, כאשר הצמיחה בחנויות זהות עמדה על שיעור שבין 5%-10%. שיעור הרווח הגולמי עמד על 32%. פוגל סירב למסור את שיעור הרווח התפעולי של הרשת.

"בתחום הנוחות המיתון לא משפיע עלינו, וגם ברבעון הראשון השנה אנחנו רואים המשך צמיחה. אנחנו מצפים לרשום השנה קצב גידול גבוה יותר מ-2008 במכירות", אומר פוגל.

רשת Yellow מונה היום 214 סניפים, מתוכם 5 סניפים תחת המותג yellow מרקט (מינימרקטים בגודל של כ-300 מ"ר) ו-4 סניפים מחוץ לתחנות-הדלק.

בכוונת הרשת לפתוח עד שנת 2012 כ-36 סניפים נוספים.

בנוסף, פז - המפעילה היום 33 מתחמי קמעונאות - צפויה לפתוח עד שנת 2010 כ-27 מתחמי קמעונאות נוספים. תקציב הפיתוח בתחום הקמעונאות של החברה יסתכם בשנה הנוכחית ב-300 מיליון שקל. במקביל מתכננת החברה לפתוח בפרק זמן זה עוד 51 תחנות-דלק.