דו"חות סנפרוסט חושפים: הנזק ממשבר מעדנות - 26.5 מיליון שקל

משבר האיכות ואיסוף מוצרי מעדנות בחודש ינואר 2009 גרם לסנפרוסט לעבור מרווח של 4.5 מיליון שקל להפסד של 3.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה ■ המכירות צנחו ב-20%, והרווח הגולמי נשחק בלמעלה ממחצית

אירוע החשד לליסטריה במוצרי מעדנות גבה מהחברה נזק כספי של 26.5 מיליון שקל - כך עולה מדו"חות החברה האם סנפרוסט לרבעון הראשון של 2009 שהוגשו היום (ב') לבורסה. מדובר בנזק כספי גבוה יותר ממה שהעריכה החברה תחילה.

כתוצאה מכך, עברה סנפרוסט ברבעון מרווח של 4.5 מיליון שקל להפסד של 3.26 מיליון שקל.

כזכור, בחודש ינואר 2009 הודיעה החברה כי מבדיקה שערכה עלה חשד להימצאות חיידקי ליסטריה בחלק ממוצרי מעדנות. מטעמי זהירות החליטה החברה לבצע איסוף מהמדפים של כל המוצרים המשווקים תחת המותג מעדנות - ולא רק של המוצרים החשודים. במקביל, הופסק השיווק של כלל מוצרי מעדנות למשך כחודש ימים.

חברת סנפרוסט חתמה את הרבעון עם שחיקה בכל הפרמטרים. בשורה העליונה רשמה החברה ירידה של 20% במכירות שהסתכמו ב-55.8 מיליון שקל, לעומת מכירות של 70.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי נשחק בלמעלה ממחצית והסתכם ב-10.4 מיליון שקל בלבד (18.6% מהמכירות), לעומת רווח גולמי של 23.8 מיליון שקל (33.8% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד.

בעוד שברבעון הראשון של 2008 רשמה החברה רווח תפעולי של 7.1 מיליון שקל, ברבעון הנוכחי היא רשמה הפסד תפעולי של 3.7 מיליון שקל. בשורה התחתונה חותמת החברה את הרבעון עם הפסד של 3.26 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008.

מעדנות שבה להוביל בקטגוריה

הסיבה היחידה להפסדי החברה היא, כאמור, אירוע מעדנות. גם צמיחת פעילות החברה בתחום הירקות הקפואים - לא היה בה כדי לכסות על ההפסדים שגרמה מעדנות. בעוד שמכירות הירקות הקפואים ברבעון צמחו ב-11.5% והסתכמו ב-45.9 מיליון שקל, ההכנסות במגזר מוצרי המאפה (מעדנות) צנחו ב-66%, מ-29.3 מיליון שקל ל-9.95 מיליון שקל.

הפעילות בתחום הירקות הקפואים רשמה אמנם רווח תפעולי של 8 מיליון שקל, אולם הפעילות בתחום מוצרי המאפה הקפואים הסתכמה בהפסד תפעולי של 9.8 מיליון שקל.

יצויין כי עיקר ההפסד מאירוע מעדנות, 16.2 מיליון שקל, נכלל בדו"חות החברה לרבעון האחרון ב-2008 ולא בדו"ח הנוכחי.

מאז פרוץ המשבר ערכה מעדנות שדרוג של קווי הייצור, ולפי סטורנקסט - המותג שב להוביל את מכירות הקטגוריה עם נתח כספי של מעל 40% בחודש מאי.