תחזית להתערערות האמון בין ספקים ללקוחות בסחר העולמי

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] אחד מאזורי התעשייה הגדולה שבסין נסגרו בששה החודשים האחרונים יותר מ-62 אלף מפעלים, בממוצע של 340 מפעלים ביום, שהעמידו לקוחות רבים בארה"ב ואירופה בפני שוקת שבורה

[רוצה לחדור לשוק הסיני? הרשם לניוזלטר עסקים מתעוררים]

בפרובינציית גוואנדונג, אחד מאזורי התעשייה הגדולה שבסין נסגרו בששה החודשים שחלפו יותר מ-62 אלף מפעלים, בממוצע של 340 מפעלים ביום. הסיבה העיקרית, המיתון בארה"ב ובאירופה, שהשאיר את המפעלים אם מלאים גדולים, שאין למי למכור אותם. בחלק מהמקרים, בעלי המפעלים נטשו אותם, כשהם חייבים עדיין משכורות להמוני העובדים, המתגוררים באזור.

ההרווארד ביזנס רוויו, שבחן תופעה זו בדק ומצא במסגרת מחקר שערך בין 1,024 קוראי המגאזין, כי 20% מהנשאללים אמרו כי האמון שלהם בספקים הסיניים התערער במהלך 12 החודשים האחרונים. בגיליון הקרוב של ההרווארד ביזנס רוויו, יתפרסמו מספר מאמרים, המראים כי האמון בין ספקים ללקוחות התערער בתקופה האחרונה כמעט בכל תחומי העסקים. וכי, גם לאחר שיסתיים המיתון, יחלפו חודשים רבים ואולי גם שנים עד שמערכת היחסים הזאת תשוקם.

פרשנות העורך: לתופעה זו השפעות לוואי נוספות, כמו התערערות נוהלי הסחר הבינלאומי, פגיעה ביכולת של חברות לבצע עסקאות, בשל אי הסכמה לתנאי אשראי בין ספקים ללקוחות, בחינה מחדש של מוסד ה LC (Letter of Credit), ומרכיבים נוספים, שהמכנה המשותף שלהם הוא אכזבה וחשדנות, שיגרמו לסלקציה קפדנית יותר הן של הלקוחות והן של הספקים.