תנובה חונכת מחלבה חדשה להרדוף בהשקעה של 15 מיליון שקל

המחלבה שהוקמה בקיבוץ הרדוף תחליף את המחלבה הישנה של החברה שהגיעה לקיבולת ייצור מלאה

קבוצת תנובה חונכת מחלבה חדשה להרדוף בהשקעה של 15 מיליון שקל. המחלבה שהוקמה בקיבוץ הרדוף תחליף את המחלבה הישנה של החברה שהגיעה לקיבולת ייצור מלאה.

לדברי מנכ"ל הרדוף, ישי שפירא, החברה מצפה להכפיל פי שלושה וחצי את המכירות במחלבה בתוך 4 שנים. באם תתממש תחזית החברה, הרי שגם המחלבה החדשה תגיע לקיבולת ייצור מלאה בתוך 4 שנים.

"הצמיחה במכירות היא מהירה. ברבעון הראשון השנה, מכירות המחלבה רשמו צמיחה של 30%", אמר שפירא.

בעלות מלאה של תנובה

חברת הרדוף, שהוקמה לפני כשני עשורים על-ידי קיבוץ הרדוף, נמצאת בבעלותה המלאה של קבוצת תנובה, שהשלימה ב-2004 את רכישת מלוא המניות בחברה. מחזור המכירות השנתי של הרדוף נאמד בכ-60 מיליון שקל.

החברה העוסקת בייצור מוצרים אורגניים פעילה במגוון תחומים שונים. תחום פעילותה הגדול ביותר הוא בקטגוריית ירקות ופירות טריים, תחום האחראי לכ-30% מהמחזור.

מכירות המחלבה מהוות כ-20% מהמחזור ומכירות המוצרים היבשים, לרבות דגני בוקר, קטשופ, אורז, חטיפי בריאות וחלב סויה מהווים אף הם כ-20% מהמכירות.

החברה פעילה גם בקטגוריית הביצים האורגניות (כ-10% מכלל המכירות) וקטגוריית המאפה (10% מהמכירות), הכוללת לחמים אורגניים מקמח מלא, קרקרים ועוד.

לפני כשנה נכנסה החברה לקטגוריה חדשה של מוצרים קפואים, ובמסגרתה היא מציעה ירקות, עופות ובשר בקר אורגניים קפואים.

"מדובר בתחום שנמצא בשלבי חדירה ומהווה כ-10% מהפעילות. למיטב ידיעתי, בתחום הירקות הקפואים אין לנו תחרות. בתחום העוף והבשר אנחנו מתחרים בעוף זוהר ובחברת אדמה. הקטגוריה נמצאת עדיין בתחילת הדרך", אומר שפירא.

על-פי הערכותיו, הקטגוריה המדוברת מגלגלת 20-25 מיליון שקל בשנה במחירים לצרכן.