רווחיה של גאון אגרו ירדו ב-72% ל-914 אלף שקל; הודיעה על כניסתה לתחום האנרגיה החליפית והחיסכון באנרגיה

משה גאון: "מהלך זה יתרום לחיזוק וביסוס מעמדה של גאון אגרו בתחום התשתיות והמים בשוק הישראלי ויתרום לביסוס מעמדה בתחום הקלינטק"

גאון אגרו תעשיות , מקבוצת גאון אחזקות , פרסמה היום (ב') את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2009. בתוך כך, הודיעה החברה כי במסגרת אסטרטגיית הקבוצה להעמיק את אחיזתה בתחום הקלינטק, הקיבל דירקטוריון החלטה על ביצוע השקעות בתחום האנרגיה החליפית והחיסכון באנרגיה, לפיה הכניסה לתחום תתבצע בהדרגה לפרויקטים שונים שיבחנו על ידי הנהלת החברה. היקף ההשקעה טרם נקבע.

הכנסות החברה ברבעון זה ירד ב-17.8% והסתכמו ב-70 מיליון שקל, לעומת הכנסות בהיקף 85.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של גאון אגרו צנח בכ-81% ל-2.4 מיליון שקל, בהשואה לרווח תפעולי של 12.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון הגיע ל-914 אלף שקל, או 8 אג' למניה, לעומת 3.2 מיליון שקל, או 34 אג' למניה, ברבעון המקביל אשתקד. המדובר בקיטון של כ-72%.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ל-2.1 מיליון שקל.

בני שריג, מנכ"ל גאון אגרו, אמר כי "ההאטה במשק, הנותנת את אותותיה גם בענפי התעשייה והשירותים בהם פועלת החברה, הביאה את החברה והחברות המוחזקות על-ידה, ליישם מהלכי התייעלות תפעולית על מנת להתאים את ההוצאות להיקפי הפעילות. עם זאת, החברה נמצאת בהליכי צמיחה בפעילות הליבה ועיסוקה בתחום התשתיות, הנחשב עוגן יציב בכל תקופה, כמו גם פעילותה בתחום תעשיית המים".

שריג הוסיף כי "בד בבד עם יישום תהליכי התייעלות, מדיניות החברה הינה להמשיך וליישם את תוכניות הצמיחה. במסגרת חזון החברה להפוך לגורם מוביל בתחום הקלינטק, היא מתעתדת להיכנס לתחום האנרגיה החליפית והחיסכון באנרגיה, ובכלל זה חיסכון בחשמל ובמים".

לדברי משה גאון, יו"ר קבוצת גאון, "חברת גאון אגרו הינה אחת מזרועות הפעילות המרכזיות של קבוצת גאון ושחקן מוביל בשוק המים הישראלי. במסגרת אסטרטגיית הקבוצה לשנים הקרובות, אנו פועלים כל העת להשבחת הפורטפוליו שבבעלותה, הן באמצעות ביסוס פעילותנו בתחומים הקיימים, דוגמת תעשיית המים, והן באמצעות כניסה לתחומי פעילות משיקים. כבר במהלך השנה הקרובה צפויה החברה להיכנס לתחום פעילות חדש, תחום האנרגיות החליפית והחיסכון באנרגיה. מהלך זה יתרום לחיזוק וביסוס מעמדה של גאון אגרו בתחום התשתיות והמים בשוק הישראלי ויתרום לביסוס מעמדה בתחום הקלינטק".