אלביט מערכות במגעים לרכישת סולתם; UBS מורידים ההמלצה ומעלים את מחיר היעד

היקף העיסקה עשוי להגיע לעשרות מיליוני שקלים ■ UBS הורידו ההמלצה ל"נייטרלי" מ"קנייה" ואת מחיר היעד העלו ל-65 דולר - גבוה ב-9% משער הנעילה בנאסד"ק ביום שישי

אלביט מערכות מנהלת במגעים ראשוניים לרכישת השליטה בחברת סולתם מערכות, המייצרת תותחים, מרגמות, תחמושת ואמצעים נלווים אחרים עבור צבאות רבים בעולם. ההערכות בשוק הן כי היקף העסקה עשוי להגיע לעשרות מיליוני דולרים.

סולתם מערכות, שמושבה ביוקנעם, נשלטת על ידי התאגיד הביטחוני, מיקאל, שבבעלות מיקו גילת ורוני נפתלי, ומעסיקה כיום כ-330 עובדים. בראש החברה עומד דודו מרסיאנו, ששימש קודם לכן כמנהל פיתוח עסקי במיקאל. מרסיאנו נכנס לבקשת הבעלים לתפקיד המנכ"ל בסוף 2008 לצורך הבראתה.

לפני כשבועיים נודע כי סולתם פנתה לספקים שלה בבקשת סיוע במחיקת חלק מחובות החברה תמורת המחאות דחויות, מכיוון שהחברה נקלעה לקשיי נזילות. כמו כן, ההנהלה נמצאת עם הבנקים בדיאלוג שוטף בניסיון להקל את האשראי ואת פריסת החובות. הבעיות של סולתם נובעות מקשיים בפרויקט החברה בקזחסטן לאחר שהממשלה המקומית הפסיקה את התשלומים במעמד צד אחד, בצל מאבקים פוליטיים פנימיים בין רשות ה-KNB (רשות שירותי הביטחון, המקבילה ל-KGB הרוסי) למשרד ההגנה הקזאחי.

מאלביט מערכות נמסר כי "החברה היא חברה ציבורית ואינה מפרטת על מהלכיה העסקיים, אלא כאשר חלה עליהם חובת דיווח". מסולתם נמסר: "איננו נוהגים לתת מידע על מהלכים שקשורים בחברה".

UBS: הורדת המלצה והעלאת מחיר היעד

בידיעה נפרדת- רוני בירון, אנליסט בכיר ביו.בי.אס ישראל, מוריד את המלצתו למניית אלביט מערכות מ"קנייה" ל"נייטרלי", אך מנגד, מעלה את מחיר היעד למניית החברה ל-65 דולר, הגבוה בכ-9% משער הנעילה בוול סטריט ביום ו' האחרון.

בסקירתו מציין בירון כי מניית החברה עלתה ב-28% בשנה שחלפה, הרבה מעל למניות המגזר - לכן הוא מעריך כי למנייה יש אפשרות מוגבלת לעלייה מעלה. לדעתו, הסביבה התקציבית מוסיפה להיות מאתגרת, ועלולה לפגוע בביצועי המניה, בהשוואה למגזרים אחרים, כאשר הכלכלה תתאושש.

על אף צמיחה בשיעור 6.6% בהכנסות וגידול שולי בצבר ההזמנות של החברה, בירון חוזר על תחזיותיו ל-2009 - צמיחה של 11%-12% הכנסות וגידול משמעותי יותר בצבר ההזמנות ברבעון השני. בירון מעדכן כלפי מעלה את תחזיותיו לרווח הנקי ב-2009 ב-5% ל-192 מיליון דולר וב-16% עבור 2010 ל-233 מיליון דולר. זאת, בין היתר, כדי לשקף צפי לשיפור בשולי ההגולמי.