"רצח לשם תאוות רצח": רוצח סדרתי הודה ברצח דנה בנט

לטענת המשטרה, עדואן פרחאן הודה ב-3 מקרי רצח נוספים שביצע ב-14 השנים האחרונות ■ כיום הוא מרצה עונש מאסר בכלא אשל בגין עבירות שוד וגניבה, ובמקביל עומד למשפט באשמת אונס

רצח בדם קר, בלי מניע ברור: עדואן פרחאן, בן 32 מהכפר הבדואי ואדי חמאם שבגליל התחתון, נעצר בחשד שרצח את הנערה דנה בנט ב-2003, כך הותר היום (ג') לפרסום.

המשטרה חושדת כי פרחאן הוא רוצח סדרתי, ולטענתה הוא הודה ב-3 מקרי רצח נוספים שביצע ב-14 השנים האחרונות. כיום הוא מרצה עונש מאסר בכלא אשל בגין עבירות שוד וגניבה, ובמקביל עומד למשפט באשמת אונס.

המשטרה עצרה גם את בת-זוגו (22) של פרחאן (שהיה נשוי לאישה אחרת), תושבת טבריה שפרטיה אסורים בפרסום משום שהיתה קטינה בעת האירוע, בחשד שהיתה שותפה לרצח.

יחיא פארחן חשוד ברצח דנה בנט / צלם: ערוץ 2

המפנה בפרשה אירע בערב יום העצמאות, אז התקבל ביחידה המרכזית של מרחב העמקים במשטרה מידע מודיעיני שלפיו בת-זוגו של פרחאן יודעת פרטים אודות בנט. הצעירה נחקרה ולבסוף הודתה כי היתה עדה ואף שותפה לרצח.

היא שיחזרה בפני החוקרים כיצד פגשו את בנט כשזו ירדה מהמונית, וכיצד פיתתה אותה לבוא לרכב של פרחאן. לפי עדותה, פרחאן חטף את בנט ברכבו והחל להכותה שוב ושוב בידיו החשופות עד למותה. המניע לרצח בנט - כמו לשאר הרציחות בהן הוא חשוד - אינו ברור, אך נראה כי אינו לאומני. "זה רצח לשם תאוות רצח", מסבירים במשטרה את המניע המסתמן.

בת-הזוג של פרחאן הובילה את החוקרים לשטח הררי סמוך למושבה מגדל, וטענה כי שם הוטמנה הגופה, סמוך לגרוטאה של "אוטו גלידה". המשטרה השיגה תצלומי אוויר ישנים שאישרו כי מספר ימים לפני הרצח היתה באזור אותה גרוטאת רכב. בסיוע אנשי רשות העתיקות ורשות הטבע והגנים (ובשימוש בכיסוי של "אתר חפירות ארכיאולוגיות") החלו החיפושים ונמצאו עצמותיה של בנט.

בת-הזוג אף טענה כי חודש לפני רצח בנט, רצח פרחאן את סילביה מולרובה, תיירות צ'כית שגופתה נמצאה בנחל צלמון סמוך לכרמיאל. מדובר בפרשת רצח שמעולם לא פוענחה, ושבמשטרה בדקו בעבר קשר אפשרי בינה לבין רצח דנה בנט.

פרחאן נלקח לחקירה והודה כי רצח את בנט ואת מולרובה. הוא הדהים את החוקרים והתוודה על שני מקרי רצח נוספים. לדבריו, את הרצח הראשון ביצע בגיל 18 (בשנת 1994), אז רצח מכר שלו סמוך לגשר אריק שעל גדות הירדן. הוא המשיך וסיפר כי שנה אחרי רצח בנט, הוא רצח את אהרון סימחוב (24), שותפו לתא המעצר במשטרת טבריה, משום ש"עיצבן אותו". הוא תלה אותו על חבל, והמשטרה האמינה בשעתו לגירסתו לפיה סימחוב תלה את עצמו.

לטענת המשטרה, פרחאן המשיך להתוודות והודה באונס ובניסיון אונס של 3 נשים וכן בניסיון להרעיל את אחותו.

פרקליטתו של פרחאן, עו"ד תמי אולמן, טוענת כי ההודאות נגבו מפרחאן בכוח לאחר שהוכה על-ידי החוקרים, וכי הוא מכחיש את כל מעשי הרצח. היא ביקשה מבית משפט השלום בנצרת לשלוח אותו לבדיקה והסתכלות פסיכיאטרית. "מדובר באדם שאפשר להגדירו כהזוי, הוא ניסה להתאבד מספר פעמים בעבר", אמרה.