מחפשים פיתרון מוסכם: ישיבה מכרעת ברשות השנייה על עתיד ערוץ 10 - ב-1 ביוני

לישיבה זומנו בעלי המניות יוסי מימן, רון לאודר וארנון מילצ'ן וכן נציגי ניוז קורפ ■ בישיבה ינסו בעלי ערוץ 10 להציג מתווה שימנע פרסום מכרז חדש להפעלת הערוץ ■ הרשות תבקש מהערוץ להציג ערבויות בקשר לתשלום החובות

אולטימטום אחרון לבעלי המניות של ערוץ 10? בעלי המניות של הערוץ זומנו לישיבה מכרעת בעניין המשך הפעלת הערוץ על-ידם, זאת טרם פרסום מכרז מיידי להפעלת ערוץ 10.

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, זימנה את בעלי המניות בערוץ - יוסי מימן, רון לאודר וארנון מילצ'ן - כמו גם את נציגי ניוז קורפ של רופרט מרדוק, לפגישה ביום שלישי הקרוב.

"לאור הדרך הארוכה שעשינו והבהרת שר התקשורת כי אינו מתכוון ליזום תיקון לחוק, נראה כי הגענו לרגע האמת. בנסיבות אלה ובטרם אניח בפני המועצה את ספר מכרז ערוץ 10 אשר הוכן ברשות, סברתי כי יש לי חובה להזמין אתכם לישיבה שתתקיים ב-1 ביוני במשרדי הרשות", כתבה דאבוש לבעלי המניות ונציגיהם.

דאבוש מבהירה במכתב כי אם יוצג בישיבה על-ידי בעלי המניות מתווה העונה על התקנות הנדרשות, אזי ייתכן כי יימנע הצורך לפרסם מכרז, - דרך אשר לדברי דאבוש היא אינה ששה ללכת בה. "עם זאת, ככל שלא יוצג פיתרון בישיבה, הרי שבהיותינו אמונים על הוראות החוק והאינטרס הציבורי - נפעל לפרסום מיידי של מכרז חדש לערוץ 10", כתבה דאבוש.

במכתבה מגוללת דאבוש את כל השתלשלות האירועים סביב נושא חובותיו של ערוץ 10, ומציינת כי בישיבה שנערכה לפני כשבועיים הבהירו נציגי ערוץ 10 כי אין בידי הערוץ פיתרון לתשלום מלוא חובות העבר שלו בגין השנים 2004-2006 והעמדת הערבויות כנדרש. בנוסף ביקש הערוץ כי תשלום דמי הזיכיון והתמלוגים לשנים 2009-2011 יידחה למועד אחר, לאחר 2012. דאבוש מזכירה כי באותה ישיבה הבהירה כי מועצת הרשות השנייה לא תוכל להסכים למתווה שכזה.

נכון להיום, המתווה היחידי שנראה שיהיה מקובל על דאבוש הוא כזה שהערוץ יפקיד ערבויות בנקאיות באשר לחובותיו בתחום התוכן, כ-70 מיליון שקל, שאת חלקם הערוץ כבר הוציא בשנים 2008-2009.

בנוסף יצטרכו אנשי הערוץ להגיע להסדר מול משרד האוצר באשר לפריסת חובות בגין דמי זיכיון ותמלוגים לשנים שעברו, הסדר שיכלול הענקת הלווה שתאפשר לערוץ להשיב את החובות בתחום דמי הזיכיון לערוצים שמימנו את חלקו היחסי באותן שנים.